האם יוגה ודיקור סיני באמת עובדים

 

בשנים האחרונות החשיפה לתרגילי יוגה ולטיפולים בשיטת דיקור סיני גדלה. יותר ויותר אנשים מבקשים להירשם לחוגי יוגה ולטיפול רפואי בעזרת דיקור סיני. במאמר זה, אפרט על מהי שיטת היוגה, מהו סוג הטיפול דיקור סיני והאם הם באמת עובדים?

יוגה

 

המילה יוגה הוזכרה לראשונה בכתב יד הודי עתיק מהמאה ה-7 לפני הספירה. בכתב יד זה, היוגה מתוארת כטיפול המרכז את התודעה ומאחד את הגוף עם הנפש – שילוב המודע עם הלא מודע. היום, ההתייחסות לתרגילי היוגה היא בעיקר בעזרת הגוף, על ידי ביצוע תנוחות שונות. לעומת זאת, במהות אימון היוגה הוא אמור לכלול גם תרגילי מדיטציה ונשימות. כלומר, ההתמקדות בסדנאות יוגה הוא בגוף ובנפש ולא רק בגוף. אם כן, מטרתו של אימון היוגה הוא לא רק לחזק את הגוף מבחינה פיזית, אלא גם לחזק את התודעה.

דיקור סיני

ישנם הטוענים שבסיסו של הדיקור הסיני יושם כבר לפני למעלה מ-2500 שנה. הרופאה הסינית מאמינה שאנרגיית החיים של האדם זורמת בערוצים קבועים בגופו. במצב של תקינות הגוף, האנרגיה זורמת באופן חופשי לאורך כל הערוצים ומכאן היא משחררת את האנרגיה. חסימה מסוימת באחד מהערוצים תתבטא במחלה אצל האדם. לדיקור הסיני יש את היכולת להשפיע על החסימות באותם הערוצים ולפתוח אותן.

האם הם באמת עובדים?

בהתייחס ליוגה, אנשים שמתמידים באימון מסוג זה ירגישו את היתרונות שלו. בנוסף, אנשים שמתמידים ועושים בין פעם לפעמיים סדנאות יוגה במהלך השבוע, ירגישו לא רק את השיפור הפיזי כתוצאה מתרגול התנוחות, אלא מהר מאוד יהיו מודעים גם לדפוסי החשיבה שלהם, לתנועה ולהתנהגותם ומכאן הם יוכלו לשנות אותם במידת הצורך. מטרת העל של אימון היוגה הוא כמובן לזהות שהמודעות מתפתחת יותר מאשר היכולות הגופניות שלנו. על מנת לייעל את האימון, מומלץ לא לאכול בין שעה לשעתיים לפני האימון וזאת על מנת שלא להרגיש אי נוחות במהלך האימון.

בהתייחס לדיקור סיני, כדי להבחין בשינוי, חשוב להקפיד על מספר טיפולים והתמדה על מנת לחוש שיפור במצב הרפואי. בנוסף, מחקרים רבים שנעשו בתחום זה הוכיחו יעילות אצל מטופלים שסבלו מכאבים שונים. זאת ועוד, כדי שההבחנה של המטפל תהיה אובייקטיבית, חשוב גם שלא לשתות קפה לפני הטיפול, מחשש להאצת כלי הדם. על מנת שהמטפל יוכל לפתור את הבעיה הרפואית, רצוי לשתף אותו בהיסטוריה הרפואית הקודמת שלכם.

אם כן, שיטת אימון מסוג יוגה ודיקור סיני נמצאו כיעילות מאוד, במיוחד כאשר מקפידים להתמיד בהן ולשמור על הכללים טרם הטיפול.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם