נקודות דיקור ביד

יש מחקר מקיף על השימוש בדיקור סיני לריפוי תחלואה, באמצעות שימוש במחטים, ומטפלים בדיקור סיני ורפלקסולוגיה משתמשים בנקודות נבחרות בטיפולי הריפוי שלהם.

לאנשים שמעוניינים לקבל טיפולי דיקור או רפלקסולוגיה, יש מספר רב של נקודות דיקור ביד. בואו נראה רגע מה זה אומר בדיוק.

מה הן נקודות דיקור?

נקודות דיקור הן אזורים בגוף שמשקפים את נקודות הדיקור שמשמשות ברפואה הסינית המסורתית. מטפלים בדיקור זיהו נקודות פרטניות לשיפור זרימת האנרגיה דרך הגוף, ואנשים מקבלים טיפולים אלו כגישה יעילה לטיפול במצבי חולי.

נקודות דיקור ביד

מטפלים בדיקור מפעילים נקודות דיקור ביד לטיפול במצבים הבאים:

מרידיאן הריאות

נקודה זו ממוקמת ליד קצה כף היד, ונקראת מרידיאן הריאה. היא פועלת מקצה האגודל כלפי מטה ממש מעבר לקמט בפרק כף היד.

לדברי מטפלים בדיקור, עם מיקום מחט דיקור לאורך הקו הזה ניתן להקל על תסמינים הקשורים להצטננות, כולל התעטשות, צמרמורות וכאב גרון.

נקודת הלב

כחלק ממפת נקודות דיקור ביד, ניתן למצוא את נקודת הלב על פרק כף היד, על העצם הקטנה, ליד האצבע הקטנה. השם המסורתי לנקודה זו הוא "שער הרוח". אנשים שתומכים בטיפולי דיקור מאמינים כי עם מיקום מחט על נקודת דיקור זו ניתן למנוע:

  • נדודי שינה
  • חרדות
  • דיכאון
  • מחלות לב.

נקודת שער פנימית

נקודת השער הפנימית אינה מצויה ישירות על היד, וכדי למצוא אותה, יש להניח את כף היד למעלה ולהשתמש בשלוש אצבעות על מנת למדוד בערך סנטימטר לאורך פרק היד. נקודת השער הפנימית נמצאת בערך במרכז פרק היד.

מטפלים בדיקור מוסיפים לשגרת הטיפול גם טיפול עיסוי על נקודה זו כדי להקל על בחילות וכאבי בטן, כמו גם לעזור לטיפול בבעיות עיכול אחרות.

נקודת עמק היד

אפשר למצוא את נקודת העמק ביד בין האצבע הראשונה לבין האגודל. מטפלים בדיקור טוענים שהצבת מחט דיקור על נקודה זו מפחיתה לחץ, מפסיקה מיגרנות ומקלה על כאבים בכתפיים; כאבי שיניים; וכאבי עורף.

נקודת שער חיצונית

נקודת השער החיצונית מקבילה כמעט לנקודת השער הפנימית בחלק העליון של היד והזרוע, בין שני הגידים. מטפלים שבוחרים גישת טיפול עם נקודות דיקור ביד, מסבירים שהצבת המחט על נקודה זו משפרת את האנרגיה ומחזקת את המערכת החיסונית.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם