דיקור סיני לאסטמה

דיקור סיני לאסטמה: שיטה יעילה המסייעת להקלת התקפים

אסטמה היא מחלה המובילה אלפי ישראלים מדי שנה לחדרי המיון של בתי החולים, ומאות מקרים מסתיימים במוות. הטיפולים הרפואיים הקונבנציונאליים מסייעים להקלת או מניעת ההתקפים, אך הם מכוונים ל"השתקת" התסמינים בלבד ואינם מטפלים בסיבת השורש לבעיה.

הפתופיזיולוגיה של אסטמה היא מורכבת וכוללת היבטים כגון דלקת בדרכי הנשימה; חסימת זרימת האוויר לסירוגין; או תגובה מהירה של הסימפונות. דלקת באסטמה עלולה להיות חמורה או כרונית, ונוכחות בצקת האוויר והפרשת הריר תורמים לחסימת זרימת האוויר ולתגובתיות הסימפונות. בנוסף, בטווח הארוך, תפקוד דרכי הנשימה עלול להשתבש.

התרופות משתכללות אך החולים ממשיכים להיפגע

המוקד העיקרי של התקדמות התרופות האחרונות לטיפול באסטמה מכוון להרגעת התסמינים בלבד, ולמרות שצעדים משמעותיים בוצעו בעולם הרפואה, שכיחות המחלה ממשיכה לצמוח, והחששות הנוגעות לסיבוכים הנובעים מהטיפולים הרפואיים עדיין קיימים.

במצב זה, אין זה מפתיע שאנשים רבים פונים לטיפולים אלטרנטיביים ((CAM. אחת משיטות הטיפול היעילות היא דיקור סיני לאסטמה.

הפופולאריות של דיקור סיני לאסטמה הולכת וגדלה

בעשרים השנים האחרונות, יותר ויותר חולים פונים לטיפול דיקור סיני לאסטמה. בכנס השנתי שנערך במכון הלאומי לבריאות בשנת 1997 נקבע שדיקור סיני הוא שיטה המומלצת ומבוצעת על ידי רופאים קונבנציונליים רבים, כולל רופאי משפחה או רופאי שיניים ואנשי מקצוע אחרים, לשם הקלת או מניעת כאבים וכן לטיפול במצבים בריאותיים שונים.

סקר הבריאות הלאומי הגדול והמקיף ביותר של הרפואה המשלימה והאלטרנטיבית, שנערך בשנת 2002, קבע שכ-8.2 מיליון מבוגרים בארצות הברית קיבלו טיפול דיקור סיני לאסטמה, והפחיתו עד כמעט העלימו את ההתקפים.

המנגנון שמאחורי דיקור סיני לאסטמה

בשנת 2003 פורסמה סקירה מקיפה של יעילות הטיפול לאסטמה בילדים. המדענים שפרסמו את המחקר דיווחו בסקירה על ההתפתחויות האחרונות, ובמיוחד ממצאים ששפכו אור על התיאוריה של המנגנון שמאחורי דיקור סיני לאסטמה, כולל ממצאי ניסויים קליניים חדשים שחוקרים את יעילות הטיפול למניעת המחלה.

השקפת הרפואה הסינית על דיקור היא שהטיפול משפר את ההרמוניה של זרימת האנרגיה בגוף, או את כוח החיים, הנקרא צ'י. גירוי נקודות דיקור מפעיל את זרימת האנרגיה בגוף, מאזן חוסר איזון וכתוצאה מכך ניתן לטפל בשורש המחלה.

השבת זרימת האנרגיה ההרמונית לגוף

בנוסף לנקודות דיקור, קיימים ערוצי אנרגיה, הנקראים מרידיאנים, המייצגים כל איבר בגוף. ברפואה הסינית המסורתית, אסטמה נחשבת כמחלה מורכבת המעורבת בליקויים של הכליות השולטות על חיוניות הריאות ובכך משתבשת ההרמוניה של זרימת האנרגיה בגוף.

המנגנונים הרלוונטיים לתפקיד דיקור סיני לאסטמה מופיעים כמעוררים אפנון של מפל דלקתי. המדענים חקרו את ההשפעה הרגולטורית של ייצור ציטוקינים בחולי אסטמה שטופלו בדיקור סיני על מנת לעורר תגובה חיסונית, ומצאו שההתקפים ירדו באופן משמעותי לאחר הטיפול.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם