נקודות דיקור לשיעול

שיעול הוא בעיה נפוצה שמשפיעה על הגוף לעתים קרובות, במיוחד בחורף. השיעול מלווה בליחה אשר ממלאת את הריאות וגורמת לגירוי משמעותי בגרון. מחקר שנערך בסין מצאו שטיפולי דיקור יעילים יותר להקלת שיעול כרוני בהשוואה לטיפול תרופתי.

מהלך המחקר

הניסוי הקליני חקר שיעול כרוני שנגרם בתחילה בשלבים חמורים של דלקת בדרכי הנשימה. התסמינים הכרוניים כללו שיעול יבש, גירוי בגרון, ליחה לבנה דלילה או ליחה מסיבית. המשתתפים במחקר חולקו לשתי קבוצות: קבוצה אחת קיבלה טיפולים ביו-רפואיים שכללו תרופות נוגדות דיכאון, אנטי-היסטמינים, דקונגסטאנט ואנטיביוטיקה, והקבוצה השנייה קיבלה טיפולים אלטרנטיביים באמצעות גירוי נקודות דיקור לשיעול.

החוקרים בדקו את יעילות טיפולי הדיקור לעומת טיפולים מהרפואה הקונבנציונלית, ומצאו שטיפולים על נקודות דיקור לשיעול, בריאות ובבטן, משיג יתרונות להקלת חוסר האיזון בגוף.

התוצאות הראו הקלה משמעותית בשיעול בקרב הקבוצה שקיבלה טיפולי דיקור, וכתוצאה מכך החוקרים הסיקו כי גישה זו יעילה יותר להקלת שיעול כרוני לאחר זיהום בהשוואה לטיפולים תרופתיים. במונחים של אחוזים, דיקור סיני הפיק שיפור של תשעים אחוזים בשיעור היעילות, לעומת הטיפול התרופתי שהניב שיעור של שמונים אחוזי יעילות.

לתודעה המערבית זה נשמע קצת מופרך, אבל טיפולי דיקור עובדים בדיוק, אם לא טוב יותר, מטיפולים קונבנציונליים

עקרונות הטיפול ברפואה הסינית לשיעול כרוני מתמקדים לעתים קרובות בגירוש רוח וחיטוי הריאות, בהתאם להבדלים בין תבניות האבחנה השונות. טיפולי גירוש רוח נשמעים ארכאיים או לא מדעיים לתודעה המערבית, אך זהו פשוט עוד מונח שמתאר אירועים ביופיזיקליים פרטניים. לדוגמא, הזעה היא שיטה אחת אופיינית לגירוש רוח.

לפי הרפואה הסינית, שימוש בשיטות דיקור או תרופות צמחיות לגירוש רוח, משיג השפעות פתוגניות. גירוש הרוח הוא מונח סמנטי חיצוני למונחים ביו-רפואיים קונבנציונליים, אך מתייחס לתהליכים שניתנים להגדרה ביולוגית.

עקרונות גירוש הרוח מתואמים עם תופעות ביו-רפואיות פרטניות וניתנות לכימות. זה נכון גם לניקוי רעלים מהריאות, וסילוק הליחה ממערכת הנשימה.

מהלך הטיפול

לאחר חיטוי סטנדרטי של המחטים הזעירות, הן הוחדרו למיקומים המתאימים של נקודות דיקור לשיעול, בטכניקה של פינג פינג Xie, לאורך ערוצי המרידיאנים בבטן. עם התרחשות התגובה, המחט נותרה במקום למשך חצי שעה. הטיפולים נערכו אחת ליום, ונפרשו על פני עשרה מפגשים.

ומה השורה התחתונה פה?

לפי עקרונות הרפואה הסינית, טיפול בדיקור משפר את הצ'י ואת זרימת הדם, מרפא שיעול ואסתמה ומשפר את בריאות הריאות.

במילים אחרות, הטיפול משיג את כל היתרונות שהרפואה הקונבנציונלית משיגה, רק ללא כימיקלים או התערבויות של טיפולים פולשניים.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם