דיקור סיני לתינוקות

דיקור סיני לתינוקות: להפחתת התקפי בכי תכופים

בכי מוגזם בתינוקות מוגדר כברי מופרז ובלטי נשלט, שנמשך למעלה משלוש שעות ביום, יותר משלושה ימים בשבוע, למשך יותר משלושה שבועות. מצב זה משפיע על עשרה עד ארבעים אחוזים מהתינוקות ברחבי העולם, והבעיה נפתרת מעצמה עד גיל חצי שנה.

למרות שבכי מוגזם בתינוקות משתפר מעצמו, הסיבות להתרחשותו אינן ידועות. מחקרים קיימים הציעו מגוון נרחב של גורמים אפשריים, כגון חוסר סובלנות ללקטוז או לחלבון חלק פרות, דלקת במערכת העיכול, הרגלי האכלה ירודים, או עישון של האם.

ניתן לנקוט בפעולות מעטות כדי לנחם תינוק במהלך התקפי הבכי, וחלק מהמחקרים הצביעו על האפשרות שפרוביוטיקה עשויה לסייע, אך הראיות הקיימות אינן מספקות.

מחקר למד את השפעות דיקור סיני לתינוקות עם בכי מופרז

מחקר חדש, שפורסם בכתב העת "דיקור סיני ברפואה", בודק האם דיקור סיני לתינוקות משפיע באופן שמרגיע את התקפי הבכי הכרוניים. החוקרים השוודיים בדקו 147 תינוקות שאובחנו עם תסמונת בכי מופרז, בארבעה מרכזי בריאות לילדים בשוודיה.

תינוקות בריאים בין הגילאים שבועיים לחודשיים, קיבלו תזונה נטולת חלב פרה למשך חמישה ימים לפחות לפני המחקר. בנוסף לטיפול הרגיל, התינוקות קיבלו ארבעה ביקורים במרכז הבריאות לילדים, במהלכם קיבלו תמיכה וייעוץ נוספים. הביקורים התקיימו פעמיים בשבוע במשך שבועיים.

בדיקות מקיפות להשגת תוצאות תקפות

147 התינוקות חולקו באקראי לשלוש קבוצות. הקבוצה הראשונה קיבלה טיפול דיקור סיני סטנדרטי מינימלי בנקודת דיקור L14. הקבוצה השנייה קיבלה מעט טיפולי דיקור במינון מקסימלי של חמש נקודות דיקור למשך פרק זמן של עד חצי דקה. הקבוצה השלישית לא קיבלה כל טיפול בדיקור.

הטיפולים בוצעו על ידי עשרה מטפלים קליניים, שתשעה מתוכם הוכשרו לבצע טיפולי דיקור, ושקיבלו גם הכשרה מיוחדת לטיפול בדיקור סיני לתינוקות. רק רכזת פרויקט המחקר ותשעת המטפלים בדיקור ידעו לאיזו קבוצה כל תינוק הוקצה. גם האחות וגם ההורים לא היו מודעים למאפייני המחקר.

הממצאים: טיפול בדיקור הוא אפשרות טיפול יעילה

פרקי הזמן של הבכי בתינוקות ירדו באופן משמעותי בקרב כל שלוש הקבוצות. החוקרים מציינים שממצאים אלו אינם מפתיעים, בהתחשב בעובדה לפיה בכי מוגזם בתינוקות נוטה להיפטר מעצמו באופן ספונטני.

אך הירידה במשך התקפי הבכי הייתה גדולה יותר בקבוצות שקיבלו טיפולי דיקור סיני לתינוקות, בהשוואה לקבוצות שקיבלו רק טיפול סטנדרטי. ההפחתה נרשמה בשבוע השני של הטיפול, וכן במהלך תקופת המעקב.

תוצאות יעילות יותר לטווח הארוך

לאחר שבועיים, מספר גבוה משמעותית של תינוקות שקיבלו טיפול בדיקור, חוו התקפי בכי שנמשכו פחות משלוש שעות ביום, בהשוואה לתינוקות בקבוצת הטיפול הסטנדרטי. תינוקות אלו כבר לא הוגדרו כסובלים מתסמונת בכי מופרז.

התינוקות סבלו את הטיפול בצורה טובה יחסית ולא נרשמו תופעות לוואי. הם לא בכו כלל במהלך 52% מהטיפולים, ורק שמונה אחוזים מהטיפולים גרמו לבכי שנמשך יותר מדקה. למקרי בכי מוגזם שמאופיינים בהתקפי בכי שנמשכים למעלה משלוש שעות ביום, טיפולי הדיקור עשויים להיות אפשרות יעילה, מסכמים המדענים.

תזונה ומעקב בנוסף ובמקביל לטיפולי דיקור

אך המדענים מציינים גם שלפני שהורים מחפשים טיפולי דיקור סיני לתינוקות, עליהם להוציא חלב פרה מתזונת התינוק שלהם, ולהקפיד על תיעוד התקפי הבכי של התינוק, כך שניתן יהיה לעקוב אחר הפחתת או החמרת תדירות ההתקפים.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם