מפת נקודות בדיקור סיני

מפת נקודות דיקור היא מפה מורכבת של הגוף המשמשת מטפלים ברפואה הסינית המסורתית לאבחון וטיפול. במקור המפה כללה 365 נקודות, בהתאם למספר הימים בשנה, אבל במהלך השנים אנשי מקצוע מתחום הרפואה האלטרנטיבית מצאו הרבה יותר נקודות דיקור וערוצים ביניהם.

החלת לחץ תקיף לתמרון נקודות אלו מסייעת לעורר את יכולות הריפוי הטבעיות של הגוף על מנת להקל על זרימת אנרגיית הצ'י, או כוח החיים בכל הגוף, כדי להשיג איזון בריא והרמוני. מצב המטופל ומחלותיו הספציפיות יקבעו באילו נקודות דיקור המטפל יתמקד במהלך הטיפול.

הבנת מפת נקודות דיקור

אם אתם רוצים להבין איך מפרשים מפת נקודות בדיקור סיני ואף פעם לא טופלת בגישת הרפואה המזרחית, מומלץ להתייעץ עם מטפל בדיקור על כל בעיה בריאותית שיש לכם ולשאול על הנקודות שבהן הוא יתמקד במהלך הטיפול על מנת לתקן חוסר איזון שאתם עשויים לחוות.

הייעוץ יסביר לכם איך נקודות הדיקור מתחברות לאיברים הפגועים במערכת הגוף. כמובן שמה שתלמדו בטיפול יחיד, או אפילו בקומץ טיפולים, יהווה רק תמונה של מפת נקודות דיקור, אבל ההסבר יעזור לכם להתחיל להבין גם כמה נקודות ספציפיות על התרשים, במקביל להבנת האופן שבו הטיפול עובד.

נקודות דיקור נפוצות וטיפולים אפשריים

אז הנה שש נקודות דיקור שמשמשות לעתים קרובות מטפלים ברפואה הסינית, במקביל לכמה מחלות נפוצות שניתן לטפל בהן באמצעות שימוש נכון של מפת נקודות דיקור סיני:

  1. פנג צ'י. נקודת דיקור לטיפול בכאבי ראש, טשטוש ראייה, ותסמיני התקררות או שפעת.
  2. המעי הגס. נקודה שמשמשת להקלת מתח, כאבי שיניים, כאבי פנים וצוואר.
  3. טאי צ'ונג, הכבד. נקודת דיקור להקלת מתח, כאבי גב תחתון, לחץ דם גבוה, ונדודי שינה.
  4. ניי גואן. לטיפול בבחילות, חרדות, ותסמונת התעלה הקרפלית.
  5. הטחול, סן ין גי'אנו. נקודה שמשמשת לטיפול בהפרעות אגן ובעיות אורולוגיות, עייפות ונדודי שינה.
  6. נקודת הקיבה. נקודה זו משמשת לטיפול בדיכאון, כאבי ברכיים ובעיות במערכת העיכול.

כמובן שנקודות דיקור אלו הן רק דגימה קטנה של מפת נקודות דיקור שנמצאות על הגוף והבעיות הבריאותיות שהן עוזרות להקל.

טיפולי דיקור מתבצעים בגישה אישית

כל נקודת דיקור קשורה לרשימת הפרעות ומחלות שניתנות לטיפול באמצעות פירוש נכון של מפת נקודות דיקור סיני, אבל לפעמים המטפל יבחר נקודות על סמך התיאוריה הסינית לאיזון זרימת הצ'י, או זרימת האנרגיה בערוצים.

כך שנקודת דיקור יכולה לשמש במהלך טיפולים לסוגים אחרים של הפרעות מלבד ההפרעות המצוינות על גבי מפת נקודות דיקור, בשל התועלת שלהן בתהליך האיזון.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם