נקודות דיקור לכאבי גב תחתון

אלפי אנשים בישראל חווים התקף של כאבי גב תחתון לפחות פעם או פעמיים במהלך חייהם, ובמקרים רבים בתדירות גבוהה יותר. ההערכות הן שמצבים אלו עולים למדינה מאות אלפי שקלים מדי שנה בשל הירידה בשכר ובתפקוד. כלומר, אנחנו מדברים על הרבה אנשים והרבה כסף!

התקף אחד או שניים של כאב גב תחתון לא צריך להוות מקור לדאגה, אבל יש אנשים רבים שסובלים מכאבים כרוניים מדי יום, וחלק מהבעיה היא כי הרפואה המערבית יכולה להציע רק תרופות להפחתת הכאב וניתוח על מנת לפתור את הבעיה.

אז למה כדאי לשקול טיפולי דיקור סיני?

תרופות הכאב צריכות לשמש רק לטווח הקצר, והן כרוכות בתופעות לוואי כגון התמכרות. ניתוח יכול לעזור אבל לא תמיד, ולפעמים המצב מחמיר לאחר הניתוח.

לעומת זאת, טיפולי דיקור סיני להקלת כאבי גב תחתון הם חלופות מצוינות לאנשים שמבקשים הקלה מיידית ומתמשכת. אז בואו נבחן חמש נקודות דיקור לכאבי גב תחתון:

1. לינג גו: נקודה שאינה חלק מהמרידיאנים, אך ממוקמת לאורך ערוץ המעי הגס

נקודה זו ממוקמת על גב היד, בין האגודל לאצבע, כלפי מטה, במקום שבו מתאחדות עצמות האגודל והאצבע. נקודה זו יכולה להיות רכה בהתאם למיקום המדויק של הכאב, ולעתים קרובות מובילה להקלת הכאב.

התיאוריה שמאחורי מנגנון נקודות דיקור לכאבי גב תחתון היא שעצם ארוכה ביד "משקפת" את עמוד השדרה. תיאוריה זו, בנוסף לעובדה כי מרידיאנים מתקשרים אחד עם השני, עוזרת להסביר מדוע נקודה זו כל כך יעילה בהקלת כאבי גב תחתון.

2. דא באי: נקודה שממוקמת קרוב מאוד לנקודה לינג גו

נקודה זו ממוקמת בקצה השני של אותה עצם ארוכה של היד, אבל בקצה השני של העצם, לכיוון מפרק האצבע. נקודה זו נפוצה בשילוב עם נקודת לינג גו על מנת לעזור בהקלת כאבי גב תחתון.

פעולת השיקוף המתקבלת מהפעלת נקודות דיקור לכאבי גב תחתון יכולה להתהפך כך שהחלק העליון של העצם משקף את הגב התחתון. באמצעות גירוי הנקודות, ניתן לשחרר את החסימות באזורים המדויקים בגב התחתון.

3. נקודת הריאות: נקודה זו ממוקמת על כף היד, מתחת לאגודל

הנקודה נמצאת ליד העצם, לעבר כף היד, על החלק הבשרני שמתחת לאגודל. בגישה קלאסית, המחט ממוקמת בחצי הדרך עד העצם, אבל התוצאות הטובות ביותר מתקבלות כשמחפשים נקודות דיקור לכאבי גב תחתון באזור גבוה או נמוך יותר או בכיוון קרוב יותר לכף היד.

4. נקודת המעי הדק

נקודה זו נקראת וואן גו או שורש כף היד, ויכולה להיות ממוקמת באמצעות מציאת צד העצם ביד. אם מפעילים את האצבע על העצם לעבר פרק כף היד, ניתן לחוש בגבשושית או בבסיס העצם.

איתור בליטה קטנה זו מעידה על מציאת הנקודה שמשקפת את הבסיס של עמוד השדרה בנקודה שמתחברת לאגן, מה שמוביל לטיפול מדויק באזור, והשגת תוצאות של טיפול מהשורש, במקום גישה של "השתקת" התסמינים בלבד.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם