דיקור סיני לכאבי ברכיים

דיקור סיני לכאבי ברכיים

טיפול בכאבי ברכיים באמצעות דיקור סיני

אם אתם ספורטאים מקצועניים, רצים חובבנים או אנשים הנהנים מפעילות גופנית סביר להניח כי סבלתם מכאבי ברכיים, לפחות פעם אחת בחייכם. בשל מיקומו והעומס העצום איתו הוא מתמודד (עד פי שלושה ממשקל הגוף) מפרק הברך מועד לפציעות גם בקרב מי שאינו עוסק בספורט כלל.

נתונים מצביעים על כך שמעל ל63% מהאוכלוסיה מעל גיל 60 יסבלו מכאבי ברכיים בחייהם.
מבחינה סטטיסטית פגיעות ברכיים הן השכיחות ביותר בגפה התחתונה ולרוב גם הקשות ביותר לשיקום.

סיבות לכאבי ברכיים

כאבי ברכיים נגרמים מסיבות רבות ויכולים לערב רקמות רכות ושטחיות כגון: בעיות שרירים, גיד הפיקה ואף רצועות שטחיות. בעיות אלה נחשבות קלות יותר לטיפול וניתן לטפל בהן בעזרת פיזיותרפיה, משככי כאבים, מנוחה ועוד מגוון טיפולים.
לעומתן, כאשר מדובר בבעיות ברכיים על רקע מרכיבים פנימיים במפרק: דוגמת מניסקוס, מעורבות של סחוס או רצועה צולבת הופך הטיפול למורכב ומוגבל הרבה יותר.

הרפואה הקונבנציונלית משקיעה הון תועפות בחיפוש אחר פתרונות לבעיות הברכיים הללו אך לא קוצרת הצלחה, בלשון המעטה שכן, שכיחות פציעות הברכיים במגמת עלייה.

נקודה חשובה שצריך לקחת בחשבון היא שלכאב יש שני היבטים מרכזיים, כאשר אחד מהם הוא ההיבט המכני והשני, והחשוב לא פחות, הינו ההיבט הפסיכוסומטי ועל מנת לתת פתרון הולם למטופל יש צורך עז לתקוף את הבעיה בשני האספקטים הללו.

לצאת מהתבנית ולחפש טיפולי ברכיים יעילים

אורח החיים המשתנה (ישיבות ארוכות, רמת עצימות עולה ודרישות גופניות מתקדמות) לא מוסיף לבריאות הברכיים ומלווה כאמור, בעלייה בשכיחות התלונות.

הרפואה הסינית נותנת מענה לתופעה בעזרת הקשבה והתבוננות בטבע ומציעה פתרונות מעשיים בדמות דיקור, צמחי מרפא ופיזיותרפיה סינית.

טיפול לכאבי הברכיים בהיבט המכני יתקבל באמצעות טיפולי פיזיותרפיה סיניים (טווינה) אשר עובדים על נקודות ומרידיאנים בגוף (לפי הרפואה הסינית בגופנו זורמים 12 מרידיאנים שונים בהם זורמת הצ'י) תוך כדי הפעלת מניפולציות על שרירים, מפרקים וגידים. דיקור סיני (אקופנקטורה) המעורר את הצ'י (אנרגיית המטופל) יסייע בהקלה על הכאבים ומניעת חזרתם בעתיד.

לצורך טיפול בהיבט הפסיכוסומטי מציעה הרפואה הסינית שיטות רבות שנותנות מענה רחב ויסייעו למטופלים ברבדים שונים בחייהם.  אחת השיטות היעילות הינה צי' קונג, שיטת תנועה ומדיטציה שתורמת לאיזון הנפש, בריאות הגוף ותחושה כללית טובה יותר.

נושא חשוב מאוד בריפוי הינו התזונה וזאת מכיוון שהרפואה דוגלת במזון מסוים המתאים לצרכיו הייחודיים של האדם. לכל סוג של מזון יש איכות מסוימת והוא יתאים למצב פיזי קונקרטי ולמצבים מנטליים שונים. לפיכך, בבואנו לקבל טיפול ברכיים עם דגש על רפואה סינית נרצה מכלול טיפולים אשר סך חלקיהם יתנו מענה כולל ונרחב לבעיה אשר לשמה התכנסנו.

דיקור סיני יעיל לטיפול בכאבי ברכיים

השפעות הדיקור הסיני נחקרו רבות ונמצאו יעילות בתחום ההקלה על בעיות ברכיים. מחקר משנת 2006 אשר בדק 1334 מטופלים אשר חולקו לשתי קבוצות (בקרה ופלצבו) הוכיח כי דיקור סיני נמצא יעיל בטיפול בכאבי ברכיים וכי קבוצת הבקרה הצביעה על הקלה בכאבים לעומת קבוצת הדמה.

אם גם אתם נתקפים בפיק ברכיים בשומעכם על טיפול אלטרנטיבי לבעיות שלכם אז זכרו כי הטיפולים הללו, בניגוד לטיפולים רבים ברפואה המערבית, אינם בעלי השפעות שליליות לטווח הרחוק וכי אין חכם כבעל ניסיון. אז אם נואשתם מטיפולים לא יעילים הגיע הזמן לבחון דיקור סיני.

לסיכום, אם גם אתכם תפסו הכאבים בברכיים אל תתעלמו מהם מחד, ומאידך ניתן למצוא להם מזור. טיפולים שיורכבו בהתאם למצבו הנפשי והפיזי של המטופל עתידים להקל משמעותית על הכאבים ואף לסייע במניעת חזרתם.

המאמר נכתב באדיבות "איימקסמרכז טיפולי פיזיותרפיה בתל אביב"

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם