דיקור סיני לרפואת השיניים

דיקור סיני לרפואת שיניים

הרפואה הסינית עובדת ע״פ גישה טיפולית השואפת להביא לפתרון שורש הבעיה, כלומר לטפל בבעיות שצצות מהמקור שלהן, ולאו דווקא בסימפטומים ישירות. אין פירוש הדבר שהרגעת התסמינים לא חשובה, למשל במקרה של כאבים שעוד נדון עליו, אבל המאמץ העיקרי יופנה להגעה לאיזון טוב יותר.

דוגמה אחת מני רבות היא תופעת חריקת השיניים, שהינה שכיחה ביותר. ע״פ הרפואה הסינית, חריקת שיניים היא סימפטום לחרדה, ללחץ, לחוסר רוגע. בדוגמה הזו למשל, המטפל יפעיל כלים לשחרור מתחים(דוגמת עיסוי, צמחי מרפא, דיקור סיני), להשגת האיזון הנפשי המדובר.

מהות השיניים ברפואה הסינית

הרפואה הסינית גורסת כי לשיניים משקל גדול בהוויה האנושית, יותר מסתם אמצעי ללעיסת מזון, וכי המידע שניתן לקבל מאוד מגוון ומגיע עד לרמת התקופה של האדם ברחם אימו מבחינת התזונה במהלך ההריון. (לקריאה מורחבת על דיקור סיני בהריון) פרק הזמן שבין היות האדם עובר ועד לגיל שנתיים, זוהי התקופה בה מתפתחות השיניים, לרוב בליווי כאב. עוד בתהליך ההתפתחות בשנים הראשונות באוויר העולם, לשיניים תפקיד מרכזי בהתפתחות של מערכת העיכול האנושית.

אמנם כאב שיניים בדרך כלל ניתן למנוע מבעוד מועד עם צחצוח נכון, הרגלי היגיינה כדוגמת חוט דנטלי ושטיפה בעזרת מי פה, ובכל זאת – בשלב כזה או אחר רובנו מגיעים לסבול מהכאב המשתק הזה. לרפואה הסינית לא מעט כלים ודרכי טיפול בהרגעת הכאב.

התמודדות עם כאב שיניים בדרכים אלטרנטיביות

ובכן, בחזרה לגישה שבעיות שיניים הן סממן לבעיה פנימית יותר, זיהומי פה נתפסים ברפואה הסינית כמצביעים על בעיות של הכליות. לכליות מיוחסת השפעה רבה על העצמות, החניכיים והשיניים. חוסר של ין בכליות מפחית את רמת החוסן של חלל הפה כולו, ובפרט את חוזקן של השיניים. כלומר, תפקוד כליות תקין הוא חשוב מאוד ביצירת סביבה בריאה בפה שלנו.

דרך ריפוי מקובלת אחת לכאבי שיניים ברפואה הסינית היא בעזרת עשבי תיבול שונים. תמצית שמן עץ התה למשל מוכרת כתרופה אלטרנטיבית לבעיה, ונוהגים לשלבה עם מעט משחת שיניים כדי להקל על כאבים.

שפשוף עשבי BU GU ZHI  שמטרתם חיזוק עצמות בעזרת עבודה על יאנג הכליות (כפי שכבר הזכרנו) יכול להועיל משמעותית ובמהרה על הקלה בכאב, בשימוש של 3-4 פעמים ביממה סביב החניכיים והשיניים. ההמלצה היא כמובן לבצע את הטיפולים עם מטפל מקצועי ומנוסה, כזה שידע ללחוץ במקומות הנכונים ולמקסם את אפקט הטיפול.

לעתים כאב השיניים נגרם כתוצאה מסינוסיטיס (דלקת בסינוסים) ומקרין על השיניים. במקרה כזה נרצה להחזיר איזון ברמת זרימת האנרגיה לכבד, לטחול ולריאות. נוכל להגיע לכך בעזרת דיקור סיני במחטים.

סיכום

לרפואה הסינית לא מעט כלים, אשר חלקם צוינו במאמר זה, להתמודדות עם כאבי שיניים, ולעתים לריפוי בעיות שיניים וחניכיים בצורה מלאה.

אולם, חשוב להתייעץ עם המטפל שלכם בנוגע לסיבות האפשריות לקיומו של הכאב. זכרו כי לעתים לרפואה הסינית לא יהיו את הפתרונות המתאימים (למשל במקרה של חור עמוק בשן או התערבות כירורגית נדרשת) ועל כן חשוב להבין את מקור הבעיה ולטפל בדרך הנכונה, ובמידת הצורך לפנות למרפאת השיניים לקבלת טיפול מתאים.

המאמר באדיבות ד"ר טל אליהו – רופא שיניים בעפולה

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם