טיפול בהתמכרויות באמצעות דיקור

בעוד שישנן שיטות טיפות שונות בהתמכרויות, חלק מהמטפלים נוקטים גם בשיטות טיפול המגיעות מעולם הדיקור הסיני. וכשמעוניינים לטפל בהתמכרות לסמים, התמכרות לאלכוהול או להימורים וחומרים אחרים, יש לקבל בד"כ טיפול רוחבי. נסביר בשורות הבאות למה הכוונה.

הדיקור הסיני מגיעה מעולם הרפואה האלטרנטיבית, כאשר בשנת 2021 ניתן לקבוע תורים למדקר סיני גם דרך קופות החולים. אמנם שיטת הדיקור הסיני עד היום לא הוכחה מבחינה מדעית-מחקרית, אבל הרפואה המערבית כנראה גם אינה מכחישה את האפשרות שדיקור סיני מועיל בריאותית ועשוי לרפא מצבים שונים. וההוכחה לכך היא, כאמור, שניתן בימינו לקבוע תור לדיקור סיני דרך רופא המשפחה וקופות החולים.

טיפול בהתמכרויות דיקור סיני

בזמן שמטפלים בדיקור סיני מספקים מענה טיפולי למצבים בריאותיים שונים, חלק נכבד מהמטפלים בהתמכרויות נוקטים בשיטת הדיקור העתיקה הזו. הדיקור הסיני הוא שיטת טיפות עתיקה במיוחד, שבוצע בה שימוש כנראה עוד מהמאה ה-2 לפנה"ס.

בעוד שהתורה של הדיקור הסיני הגיעה במקור מסין הרחוקה, כיום משתמשים בדיקור הסיני מטפלים בכל רחבי העולם. המטפלים האלו מדווחים על כך שהדיקור הסיני עשוי להיות יעיל במצבים של כאבים פיזיים ורגשיים, התמכרות לאלכוהול וסמים, מחלות שונות ועוד.

מה הוא טיפול רוחבי בהתמכרויות

כמו שציינו כאן למעלה, אנחנו מזכירים שהטיפול בהתמכרויות הוא רוחבי. למה הכוונה? הכוונה היא שכשאדם מסוים מקבל טיפול להתמכרויות, לרוב הטיפול יכלול היבט פיזי, נפשי, רגשי, מנטלי, אישי ועוד. במילים אחרות, הטיפול יתמקד ברבדים השונים של החיים.

זאת, משום שברוב המקרים ההתמכרויות הן תוצאה, הן לא מקור הבעיה. ההתמכרות רק מסמלת את הקשיים הרגשיים והנפשיים שהאדם חווה בתוך עצמו. בעוד שחלק מהאנשים יפנו לסמים בכדי לפרוק את העול הנפשי שרובץ עליהם, אחרים יפתחו התמכרות לאלכוהול או אפילו להימורים. בחלק מהמקרים, אנשים מפתחים אפילו התמכרויות לקניות אובססיביות, שופינג שהוא כבר לא הגיוני לכל הדעות.

ניתן להתמודד עם התמכרויות אבל יש לגלות נכונות לתהליך

בין אם אתם סובלים מהתמכרות מסוג כזה או אחר, חשוב לדעת שאתם לא לבד. איך אומרים: "צרת רבים, חצי נחמה". אם כך, כדאי שתפנימו את הנתון הבא: בערך 120,000 ישראלים כמוכם מתמודדים עם בעיות התמכרויות מסוגים שונים.

חלק מהאנשים גם נרשמים למכוני גמילה מהתמכרויות, מה שלפעמים צולח ולעיתים אחרות כושל. בשורה התחתונה, התהליך של טיפול בהתמכרויות הוא לא פשוט. וככל שההתמכרות ותיקה יותר אצל האדם, לעיתים ככה יהיה קשה להיפטר ממנה.

לעיתים דווקא קל יותר לשחרר התמכרות ותיקה

בפועל, לפעמים זה גם קורה בדיוק להיפך. לפעמים, אנשים מחזיקים בהתמכרויות מסוימות במשך כל כך הרבה שנים, עד שהם רק מחכים לתמיכה הנכונה כדי להיפטר מאותן התמכרויות. לא תמיד יש חוקים בנושאים האלו.

ייתכן שאתם סוחבים התמכרות לאלכוהול כבר שנים, אפילו אולי לסמים קשים. ככה או ככה, זה שאתם ותיקים בהתמכרות שלכם, זה לא אומר בהכרח שיהיה לכם מאוד קשה להיפטר ממנה. זה שווה ניסיון, אבל תזכרו שמדובר בתהליך לא פשוט, בכל מקרה. בשלב הראשון, הגיע הזמן להודות בפני עצמכם שיש לכם בעיה לנהל את "תחביב" השתייה, השימוש בסמים, ההימורים וכו'. בשלב השני, יהיה כדאי לקבל סיוע מקצועי מאת מכון גמילה מהתמכרויות.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם