דיקור סיני להפסקת עישון

עישון הוא התמכרות חזקה ומסובכת, והפסקת עישון היא משימה מורכבת. אנשים המבקשים להיגמל מעישון זקוקים לשפע תמיכה על מנת להצליח.

הם זקוקים לכלים הטובים ביותר שיסייעו להם עם תסמינים פיזיים ורגשיים, ודיקור סיני הוא משאב נהדר שמסייע בהצלחת התהליך. מאמר זה מפרט חמש עובדות חשובות אותן כדאי לדעת על טיפול בדיקור סיני להפסקת עישון.

דיקור סיני הוא כלי יעיל ביותר המסייע להפסקת עישון

דיקור סיני הוא שיטה יעילה לטווח הארוך, המשמשת לסיוע בלחימה בהתמכרות לעישון וריסון הדחף לעשן סיגריה. אנשים רבים חוו הצלחה וכיום המחקר תומך בטענות אלו. במחקר חדש שבדק טיפולים טבעיים להפסקת עישון, מדענים ניתחו נתונים של ניסויים מבוקרים אקראיים שהתקבלו מ-14 מחקרים שונים, על מנת לקבוע אילו שיטות חלופיות סייעו למכורים להפסיק לעשן.

המדענים בדקו 823 משתתפים שונים שקיבלו טיפולי דיקור סיני להפסקת עישון, וסיכמו כי דיקור והיפנוזה עשויים לסייע לחולים להפסיק לעשן. העולם המדעי עדיין אינו ממליץ באופן סופי על יעילות הדיקור להפסקת עישון, אך יותר ויותר מחקרים מראים כי השיטה מסייעת לאנשים רבים.

להפסיק לעשן בלי לפתח התקפי זעם או זלילה

הטיפול מפסיק את הדחף לעשן, מפחית תסמיני עצבנות וחוסר מנוחה, מגביר את תחושת ההרפיה ומסייע בניקוי הרעלים מהגוף. השיטה מסייעת אף להשבת האיזון האנרגטי בגוף ולהאצת תהליך הריפוי.

לכל אדם יש בגוף נקודת דיקור שאחראית על הפסקת עישון

נקודה בגוף הנקראת "טים מי", משמשת במיוחד להפסקת עישון. היא ממוקמת על החלק הפנימי של הזרוע (הצד השני של המרפק), ומשמשת אך ורק על מנת לסייע לאנשים להפסיק לעשן, באמצעות שינוי האופן בו הגוף מגיב לטעם הסיגריות.

האם זה מספיק? ברור שלא. עישון הוא התמכרות מורכבת. נקודת הדיקור הנבחרת היא רבת עוצמה, אך היא חייבת לשמש בשילוב עם נקודות אחרות על מנת להילחם בתשוקה, לאזן מחדש את האנרגיה בגוף, ולהירפא.

דיקור יכול להפחית את התשוקה, אך אינו משנה הרגלים

תשוקות פיזיות הן היבט אחד בלבד של התמכרות לסיגריות. במקרים רבים, קשה יותר לעצור הרגל של עישון, מאשר לעצור התמכרות פיזית.

אם עישון מסייע לאנשים להתמודד עם מצבים רגשיים קשים, הגמילה עלולה לגרום להם לחוש עירומים ופגיעים. אם עישון הוא חלק מטקס יומי, העדר הסיגריות עלול לגרום לתחושה "כבויה" במהלך היום.

לכן מטפלים ברפואה הסינית ממליצים לאנשים להשתמש בכל מערכות התמיכה שיש להם, ולקבל סיוע מבני משפחה וחברים, להצטרף לקבוצת תמיכה, להקפיד על פעילות גופנית, ולמצוא חברים חדשים שאינם מעשנים.

עיסוי אוזניים מסייע להתמודד עם התשוקה

עיסוי אוזן היא אחת השיטות המסייעות להתמודד עם התשוקה לעישון. העיסוי משחרר אנדורפינים הנקראים משככי הכאבים הטבעיים של הגוף. עיסוי נלווה לדיקור סיני להפסקת עישון, ומסייע לאזן את הצ'י.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם