דיקור סיני לכאבי ראש

דיקור סיני הוא אחד המרכיבים של הרפואה הסינית המסורתית. הוא כולל החדרת מחטים דקות ביותר לנקודות לחץ על הגוף. ועדות המחקר של הקהילה הרפואית העולמית, וחוות הדעת של מומחי רפואה קונבנציונלית קובעים ממצעים מעורבים. חלק מהמחקרים מצביעים על העובדה לפיה "שיקוף", מצב הנקרא גם מדומה, עובד בדיוק כמו דיקור אמיתי.

מחקרים אחרים מאשרים כי דיקור סיני עשוי להעניק הקלה לאנשים שחווים כאבי ראש כרוניים. ארגון הבריאות העולמי (WHO) אישר כי דיקור סיני לכאבי ראש הוא שיטת טיפול מבטיחה מאז שנת 1979.

שחרור אנרגיה שלילית או רעילה מוביל לשחרור מהכאבים

מטרת טיפול בדיקור סיני היא לשחזר ולאזן את זרימת האנרגיה החיובית בכל הגוף, הנקראת "צ'י". הטיפול מסיר אנרגיה שלילית שגורמת לכאב. מנקודת מבט רפואית מודרנית, הטיפול מגרה מערכות שונות בגוף, ובכך מתאפשרת תגובת ריפוי.

דיקור סיני מחלק את הגוף לסדרת אזורי ונקודות לחץ. מחטי דיקור מוחדרים לנקודות לחץ שונות, בהתאם לתסמינים. ברוב המקרים, אלו הן נקודות עצבים בגוף, ברוב המקרים לאורך הגב או הצוואר, שם המחטים מאטות את העברת הכאב.

איך זה עובד?

המחטים מגרות את העצבים לשחרר הורמונים, כגון אנדורפינים, המפעילים תגובה מהגוף. תומכי דיקור סיני לכאבי ראש קובעים שהמערכת החיסונית בשילוב עם פעולות הגירוי, הם המובילים לשחרור מהכאבים.

בחלק מהמקרים, הטיפול כולל שילוב של עיסוי ראש עדין המלווה את מיקום המחטים. הטיפול אורך כשעה, והמטפל ממליץ גם על שינויים תזונתיים. לדוגמא: קפאין עלול להחמיר את כאבי הראש, וחלק מהמטפלים מאמינים שהוא משבש את זרימת האנרגיה בגוף.

איך מתחיל טיפול בדיקור ומתי ניתן להרגיש בתוצאות?

אין צורך בהכנות מיוחדות לפני מפגש טיפול דיקור סיני. אם זו הפעם הראשונה של המטופל, מומלץ להכין רשימת שאלות. המטפל מייעץ לגבי מספר הטיפולים הנדרשים ובאיזו תדירות יש לבצע אותם על מנת לחוות הקלה מהתסמינים.

מחקר קליני שנערך בנושא דיקור סיני לכאבי ראש המליץ על טיפול פעמיים בשבוע למשך שבועיים, ולאחר מכן על טיפול אחד בשבוע במשך חודשיים, וטיפולי מעקב אחת לשבועיים לאחר מכן. יש אנשים שמרגישים דקירות קטנות עם החדרת מחטי הדיקור, ויש אנשים שאינם מרגישים שום דבר.

אם מקפידים לתקשר עם המטפל את החששות לגבי חוסר הנוחות, ניתן לחוות רגיעה ולהיכנס לתהליך בבטחה.

מחקרים תומכים בדיקור סיני לכאבי ראש

בהתבסס על סקירה שיטתית של 22 מחקרים קליניים, שכללו 4,985 אנשים, קיימות ראיות לפיהן דיקור סיני לכאבי ראש מפחית את שכיחות הכאבים, וכי ההשפעה עשויה להיות זהה להשפעה שנצפתה עם תרופות מונעות.

תדירות כאבי הראש ירדה בחמישים אחוזים או יותר, עד לרמה של 59%, בקרב משתתפי המחקרים שקיבלו טיפול בדיקור, והשפעה זו יכולה להימשך למעלה מחצי שנה.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם