מסין לישראל – מיומנויות עיקריות

 

הרפובליקה העממית של סין היא לא רק המדינה בעלת האוכלוסייה הגדולה בעולם, אלא גם שותפה של ישראל בכל הנוגע לאימוץ מיומנויות מסוימות. איפה אפשר לראות את זה ואיך הכל התחיל? הנה כמה פרטים שכדאי לדעת

סין היא יעד תיירותי מרתק שמספק הצצה לתרבות שונה לגמרי מזו שמוכרת לנו כאן בישראל. כתוצאה מכך, אין פלא שהאפשרות להזמין טיול מאורגן לסין קורצת לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים ורבים בוחרים לנצל אותה. עם זאת, רק מעטים שמים לב להשפעות הסיניות שיש מסביבנו ברמה היום יומית.

האמת היא שאת רוב המיומנויות העיקריות שהגיעו לישראל מסין אפשר לזהות גם במדינות מערביות אחרות ברחבי העולם. זה מעיד טוב יותר מכל דבר אחר על העוצמה הסינית השקטה ומעלה תהיות לגבי עתיד הסחר הבינלאומי מולה. בינתיים, כל שנותר לעשות הוא לבדוק מקרוב את מאפייני המיומנויות המוכרות ולנסות לראות מה מיוחד בהן.

אוכל סיני: לא רק צ'ופסטיק

הכי נוח לראות את ההשפעה של התרבות הסינית על ישראל דרך המטבח. זה מתחיל באוכל סיני שמוגש כמעט בכל קניון בארץ, ממשיך עם חומרי גלם כגון סויה או טריאקי שהיו קיימים בעבר רק במזרח וכולל כמובן את הצ'ופסטיקס המפורסמים.

אוכל סיני חביב על ישראלים כי הוא נגיש, זול וטעים. אפשר להכין אותו בדרכים שונות ויש גרסאות מקומיות ומפתיעות. זה עוזר לישראלים שמגיעים לסין בפעם הראשונה להרגיש בבית, ומנגד גם מסקרן אותם לנסות טעמים חדשים ואקזוטיים.

דיקור סיני: הרפואה האלטרנטיבית בשיאה

המושג רפואה אלטרנטיבית מתאר שורה ארוכה של טיפולים גופניים שהגיעו מהמזרח. סין היא אמנם לא האחראית הבלעדית על יצואא פרקטיקות ומיומנויות כאלה למערב בכלל ולישראל בפרט, אך דיקור סיני למשל הפך שם נרדף לתורה שלמה.

דיקור סיני הוא אחד מסוגי הרפואה האלטרנטיבית המוכרים ביותר. זו צורה של רפואה אלטרנטיבית שמתבססת על דקירת המטופל בסיכות דקות במקומות אסטרטגיים בגוף ובשנים האחרונות היא השתלבה גם בטיפולים קונבנציונאליים. המרכיבים השונים של דיקור סיני קיימים בשאר האלמנטים של רפואה סינית ועל קצה המזלג ניתן להזכיר בהקשר שלהם מושגים כגון מרידיאנים, צ'י, תעלות ועוד.

תעשייה סינית: השתתפות בפרויקטי תשתיות

אין ספק שהתהליך המרתק ביותר שמתרחש מתחת לפני השטח במערכת היחסים בין סין לישראל היא השתתפות הענק האסייתי בפרויקטי תשתיות מקומיים. נכון להיום, חברות סיניות ממשלתיות אחראיות על מגוון פרויקטים במאות מיליוני דולרים ועוד היד נטויה.

אותן חברות מדוברות בנו בין היתר את מנהרות הכרמל, נמל הדרום באשדוד, נמל המפרץ בחיפה והקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב. כמו כן, הפרויקטים המשותפים התחילו רק במאה ה-21 אבל סביר להניח שהם יימשכו עמוק לתוך העתיד הקרוב של ישראל ומדינות מערביות נוספות ברחבי העולם.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם