האם דיקור סיני יכול להזיק?

 

 

אם אתם מחפשים שיטה בטוחה וטבעית להתמודד עם מצבים גופניים או נפשיים, תוכלו לחוות הקלה עם טיפול דיקור סיני. אבל רופאים ממליצים שלא לעבור את הטיפול לפני שנותנים הזדמנות לשיטות מסורתיות, כמו רפואה קונבנציונלית. ויש לזכור כי דיקור סיני עובד הכי טוב כשמשלבים את הטיפולים עם טיפולים אחרים.

במהלך טיפול דיקור סיני, המטפל מחדיר מחטים דקות לעור על חלקים שונים בגוף. מומחים מאמינים שהטיפול מוביל לשחרור אנדורפינים, הכימיקלים הטבעיים בגוף שגורמים להרגיש טוב ולהקל על כאבים ועל מצבים נפשיים.

מחקרים שעסקו בשאלה האם דיקור סיני יכול להזיק, מראים שהטיפול יעיל, וקובעים שהטיפול יכול להקל על כאבים, נוקשות שרירים, חרדה וגם מסייע לשינה טובה יותר.

מה מצפה לכם בטיפול?

אפשר לקבל טיפולי דיקור סיני פרטיים בקליניקה פרטית או דרך קופת החולים במרפאות, ושיטה זו בדרך כלל זולה יותר. הטיפול נמשך כעשרים דקות, ומספר הטיפולים הנדרשים משתנה בהתאם לתוצאות.

מפגש הטיפול הראשון נמשך זמן רב יותר מהמפגשים האחרים, כי המטפל שואל הרבה שאלות. הוא ירצה לדעת כמה זמן אתם חווים את התסמינים, עד כמה הם חמורים, ומהו המצב הבריאותי הכללי שלכם.

המטפל עשוי גם לבצע בדיקה רפואית מהירה, לבדוק את הדופק ואת כל נקודות הכאב או חוסר האיזון.

שימוש במחטים במהלך הטיפול

רוב טיפולי הדיקור משתמשים במחטים בכמות שבין חמישה ל-15 מחטים. המחטיםם חלולות ודקות עד כדי כך שלא תרגישו אותן אפילו כשהמטפל יחדיר אותן לעור. הסוג הנפוץ ביותר של דיקור סיני נקרא דיקור ידני, כאשר המחטים חודרות לעור.

סוג אחר הוא טיפול דיקור סיני חשמלי, שכרוך בהעברת זרם חשמלי דרך המחטים. מחקרים שדנו בסוגיה האם דיקור סיני יכול להזיק מראים כי גישה זו עובדת טוב יותר לכאבי גוף מאשר גישת הטיפול הידני.

בטיחות טיפול דיקור סיני

לדיקור סיני יש פחות תופעות לוואי בהשוואה לרוב התרופות הכימיקליות, כולל סטרואידים ומשככי כאבים. תופעות הלוואי האפשריות הן קלות, ואם אתם תוהים האם דיקור סיני יכול להזיק, תופעת הלוואי הקלה שעשויה להתרחש היא פגיעה מינימלית בעור כשהמחטים מוחדרות לגוף, אבל גם אם מצב זה מתרחש, הוא לא יימשך זמן רב.

יתכן שיתרחש קצת דימום, ולעתים רחוקות אנשים חווים בחילות והקאות כמו גם כאבי ראש, אבל בעיות אלו בדרך כלל אינן נמשכות יותר מיום.

בשורה התחתונה, דיקור סיני הוא טיפול בטוח

ה-FDA מסדיר את הציוד ודורש שהמטפלים ישתמשו בכל מחט רק פעם אחת. אז אם אתם עדיין תוהים האם דיקור סיני יכול להזיק לכם, חשוב שתבחרו את המטפל הנכון, שיש לו הסמכה והרשאה לעסוק בטיפולי דיקור, והקפידו לבחון את הציוד שבו הוא משתמש, על מנת לוודא שהציוד סטרילי והמחטים חד פעמיות.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם