דיקור סיני להקלה במקרה של אסטמה של העור

 

אסטמה של העור היא תופעה שכיחה ממנה סובלים רבים – 15% מהאוכלוסייה תלקה באוטופיק דרמטיטיס ובעיקר תינוקות וילדים שם השכיחות גבוהה יותר. אסטמה של העור, מכונה אטופיק דרמטיטיס והיא הלכה למעשה מתפרשת כדלקת אלרגית של העור. תופעות האסתמה הן תפרחת אדומה ויבשה לצד גרד קשה ומציק המתגבר בעיקר בשעות הלילה. האסטמה מתמקדת בעיקר בקפלים (המרפקים והברכיים) ועל כן הסינים מכנים אותה "מחלת ארבעת הקפלים". בעידן הנוכחי אנו עדים לעליה מתמדת בלוקים במחלה, בעיקר הילדים וזאת בשל גורמים סביבתיים לרבות מזון מתועש, זיהום אוויר וכיוצא בזאת.

מחלה זו, אסטמה של העור, מתמקדת בעיקר בקפלי העור. היא מתפשטת לכל חלקי הגוף ומגיעה פעמים רבות אל הפנים, כפות הידיים הרגליים ובכלל. מתן פתרון למחלה זו, חשוב לא רק בשל הכאב והגרד הלא נעים, אלא גם בשל המצב האסטטי שיכול לגרום לריחוק חברתי ולפתח בקרב הילד בעיות רגשיות בעתיד.

הרפואה הסינית

הטיפול באותה אסתמה של העור באמצעות הרפואה הסינית, מתמקד במספר אפיקים שהוכחו כיעילים וביניהם דיקור סיני, צמחי מרפא, שינוי תזונתי ומתן משחות טבעיות למריחה חיצונית על גבי העור.

דיקור סיני מתבצע לאחר אבחון מקיף של המטופל, אז יקבעו נקודות הדיקור. חשוב הבין כי הדיקור אינו כואב כלל ועל כן הוא מותאם בין היתר לילדים ותינוקות. תדירות הטיפול ישתנה ממטופל למטופל אך הממוצע הוא אחת לשבוע וככל שמתגלה שיפור במצבו של המטופל, תדירות הטיפול תרד בהתאמה עד כדי סיום הטיפול. דיקור סיני, מהווה פתרון מהותי עבור מי שחלה באסתמה של העור והוא ידע כבעל השפעה אנטי דלקתית כמו גם מורידה את הגרד ממנו סובל המטופל. חשב להבין כי הגרד עלול לא רק לכאוב, אלא במקביל לתסכל עד מאוד את הילד ולגרום לו אי נוחות משוועת. בנוסף לאמור לעיל, תורם הדיקור הסיני לוויסות מערכת החיסון כמו גם הורדת התגובה האלרגית.

מדוע דיקור סיני

יעילות הרפואה הסינית מוכיחה עצמה כל פעם מחדש ובדיקות סטטיסטיות הראו כי, בין 80-90% מחולי האסטמה של העור, שנעזרו בטיפולים הסיניים, החלימו כליל מהמחלה ואילו אחרים זכו להפוגה משמעותית ולשימוש מופחת בתרופות המכילות קורטיזון (ברפואה הקונבנציונאלית הקורטיזון הוא הפתרון למי שלוקה באסתמה של העור).

לסיכום – אסתמה של העור היא תופעה לא נעימה אשר מופיעה בעיקר אצל פעוטות ותינוקות. כדי לא לאפשר למתוקים הקטנים לסבול, נכון לשלב אותם בדיקור סיני ולהפחית משמעותית את תסמיני המחלה – אם לא להעלימה כליל.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם