ביטוח סיעודי – דיקור סיני נכלל או לא נכלל

 

במדינת ישראל, חיים כיום יותר מ 120 אלף אנשים שמוגדרים סיעודיים, בעוד שרובם מטופלים על ידי מטפל צמוד. בזמן שישנם כאלה שנמצאים במוסדות סיעודיים, שם הם מקבלים טיפול מקצועי על ידי מטפלים, רופאים ואחיות. עם זאת, עלויות של שירותים אלה, עלולות להיות יקרות במיוחד! לכן רבים פונים אל חברות הביטוח, ואל המוסד לביטוח לאומי, כדי לקבל הטבות וקצבאות עבור אנשים המוגדרים כסיעודיים.

הדרך לטפל באדם סיעודי

אם אתם רוצים להיטיב עם איכות החיים שלכם, או עם איכות חייו של קרוב משפחה – חשוב שתכירו לעומק  שני מושגים חשובים: האחד הוא ביטוח סיעודי שנועד כדי לאפשר כיסוי ביטוחי במקרה הצורך (הביטוח ניתן מהמוסד לביטוח לאומי או מחברות פוליסה פרטיות). בזמן שהמושג השני הוא " דיקור סיני", שיטת טיפול ברפואה המשלימה שנועדה להטיב עם חייהם של חולים. באמצעות הכרות שני המושגים לעומק – תבינו האם אפשר לכלול שירותים ברפואה המשלימה בתכנית הביטוח הסיעודי.

מהי פוליסת סיעוד?  

פוליסה זאת נועדה כדי לאפשר טיפול למבוטח בעת הצורך, וזאת על ידי מתן סיוע בפעולות בסיסיות, כמו: אכילה, התלבשות, עשיית צרכים, קימה מהמיטה, רחצה ועוד. הפוליסה נועדה כדי לאפשר חיים מטיבים יותר לקשישים, תשושי נפש, ואף לאנשים שנולדו עם נכות, או עברו מקרה ביטוחי שאינו מאפשר להם לתפקד באופן מלא.

על פי הגדרת המוסד לביטוח לאומי, מי שנחשב סיעודי, הוא אדם שתלוי בזולת כדי לבצע את רוב הפעולות היום יומיות, בעוד שאת המצב הרפואי מוכיחים באמצעות קבלת חוות דעת מקצועית. את חוות הדעת מספקים רופאים מומחים אשר נמצאים ברשימת הרופאים המומחים של משרד הבריאות.

בין ההסדרים של הביטוח הלאומי מול התובע (תובע הוא תושב ישראל מעל גיל 18 ששילם בכל חודש את התשלום הדרוש לביטוח לאומי), מוענק מספר משתנה של שעות ביום המיועדות לטיפול באדם הסיעודי. עוד ישנה אופציה לקבל קצבה עבור מימון שהייה במוסד מטפל, וקבלת שירותים שונים, בעת הצורך.

מה זה דיקור סיני?

דיקור סיני היא שיטת טיפול ששייכת לרפואה משלימה. השיטה הגיעה אלינו מהמזרח הרחוק, והיא מתבצעת על ידי דיקור עדין של מקומות בגוף, אשר נקבעים על פי מפה ייחודית שמקבילה את אברי הגוף אל מקור הכאב.

הדיקור נעשה באמצעות מחטים דקות ומיוחדות שמזרימות אנרגיה בכל חלקי הגוף. טיפול זה נועד כדי להרגיע את שרירי הגוף, לטפל נקודתית בכאבים, להחזיר את האיזון לגוף, בעוד שמגע ומתן תשומת לב – חשובים מאד לאדם הסיעודי.

האם דיקור סיני נכלל בפוליסה?

כדי לדעת האם טיפולים ברפואה המשלימה כמו דיקור, נכללים בפוליסה, חשוב להבין בתחילה כי מלבד הביטוח הלאומי, ניתן לבצע ביטוח סיעודי פרטי, ובכך ליהנות מכיסוי כספי עבור טיפולים ושירותים. זאת על ידי סכום נקוב שמציעות חברות הביטוח במקרים כאלה.

כדי לדעת האם הכיסוי כולל גם שירותים ברפואה המשלימה, מומלץ לקרוא את הפוליסה ולדעת מהם התנאים במוגדרים בתוכה. מי שיקבל פיצוי כספי במקרה והוא מוגדר סיעודי – יוכל לנצל את התקציב אותו קיבל מחברת הביטוח, לקבלת טיפולים ברפואה המשלימה.

עוד מומלץ לבצע ביטוח נוסף דרך קופת החולים. ביטוח זה יקנה לכם שירותים סיעודיים בעת הצורך.

ובנוגע לשאלה החשובה מכל, לגבי כיסוי דיקור סיני על ידי הביטוח הלאומי – חשוב לדעת כי הביטוח הלאומי אינו מכסה טיפולים ברפואה המשלימה, אך ניתן להגיש תביעה לקבלת כסף לחשבון הבנק על ידי קצבה קבועה, וזאת במקום טיפול על ידי מטפלים של המוסד לביטוח לאומי.

בכל מקרה, אם אתם רוצים למצות את הזכויות שלכם מול גוף כזה או אחר – מומלץ לפנות לאנשי מקצוע כמו עורכי דין העוסקים בתחום הביטוח, כדי שאלה יעזרו לכם למצות את זכויותיכם.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם