האם מותר לעשות דיקור סיני בהריון?

 

כשחושבים על שיטות טבעיות שמסייעות בהקלת הלחץ בהריון, ברוב המקרים מדמיינים אמבטיות מלאות בועות, תה צמחים, עיסויים, או התכרבלות במיטה עם ספר טוב. הדבר האחרון שחושבים עליו הוא החדרת מחטים ארוכות ודקות לגוף. אבל אולי הגיע הזמן לעשות דיקור סיני בהריון.

דיקור סיני הוא סוג של טיפול משלים שכרוך במיקום מחטים באזורים פרטניים בגוף כדי לספק הקלה בכאב ולעזור לטיפול במצבים גופניים, נפשיים ורגשיים. המקור לטיפול הוא בסין העתיקה, והיום זוהי שיטת טיפול מקובלת בעולם.

החזרת הגוף לאיזון

התמקדות הטיפול היא תיקון חוסר איזון וחסימות של מצבים שהרפואה הסינית מכנה צ'י, שהיא זרימת האנרגיה החיונית לאורך נתיבים פנימיים בגוף. יש יותר מאלף נקודות דקור שעוברות לאורך נתיבי אנרגיה רבים אלו. במהלך טיפול בדיקור, מסלולים אלו מגורים באמצעות החדרת מחטים דקות.

דיקור סיני בהריון הוא טיפול בטוח ואפילו מועיל, ומספק הקלה בכאבים שקשורים לתסמיני הריון, כמו גם הפגת בחילות בוקר ועייפות. הטיפול עוזר גם להקלת הלחץ, תמיכה בתהליך הלידה ואף קיצור זמן הלידה.

איך הטיפול מרגיש?

אנשים רבים מאמינים שדיקור סיני הוא טיפול כואב, אבל זהו טיפול ממש מרגיע. המחט הסינית האופיינית היא מחט זעירה ביותר, בעובי של כמעט כמו קווצת שיער. המחטים אינן חלולות או נוקשות, והקצה שלהן מעוצב להגדלת הנוחות במהלך החדרתן לגוף. אנשים לא מרגישים כלום כשהמחטים מוחדרות, ולכל היותר עלולה להיווצר תחושה שדומה לעקיצת יתוש קלה.

אנשים מתארים את התחושות שהם חשים במגוון אופנים, כולל תחושת כובד וחום. אם זה לא נוח, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא ליידע את המטפל שלכם והוא ישנה את שיטת הטיפול.

מתי מומלץ לקבל טיפול בדיקור בהריון?

מומלץ להתייעץ עם הרופא כדי להחליט מתי הזמן הטוב ביותר להתחיל טיפול בדיקור. חלק מהרופאים חושבים שעדיף לחכות עד השליש השני להריון, בעוד שאחרים מאמינים כי מומלץ להתחיל טיפולי דיקור בהריון במהלך השליש הראשון, כאשר בחילות הבוקר ותסמינים אחרים מתרחשים בתדירות גבוהה.

אחרי שתחליטי עם הרופא מתי לקבל את הטיפול, אפשר לקבוע מפגש. בהתאם להמלצת המטפל בדיקור, תוכלי לקבל טיפול בדיקור אחת לשבוע או אחת לחודש, או בתדירות גבוהה יותר כשמועד הלידה מתקרב או אם את חולה.

גם לאחר הלידה, מומלץ להמשיך טיפולי דיקור על מנת לסייע בעייפות או בדיכאון אפשרי, שהם תסמינים שעלולים להתעורר עם הלחץ הנלווה לטיפול בתינוק החדש.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם