האם דיקור סיני עוזר לפריצת דיסק?

 

פריצת דיסק עלולה לגרום לכאב ודלקת ברמות משתנות. בעוד שדיקור סיני לא יכול לרפא מחלת דיסק ניוונית שקשורה לעתים קרובות עם מצב זה, הטיפול יעזור לפחות עם אי הנוחות הקשורה לפריצת דיסק.

וזה לא הכול. אם אתם תוהים האם דיקור סיני עוזר לפריצת דיסק, חשוב להבין שהטיפול תומך בהאצת הטיפולים הקונבנציונליים שתקבלו.

הגורמים לפריצת דיסק

הדיסקים הם החומרים בין החוליות בעמוד השדרה, שמשמשים כחומרי ריפוד. הם מאפשרים את גמישות עמוד השדרה יחד עם היציבות לספיגת הזעזועים שמגיעים עם התנועה. ככל שאתם מתבגרים, הדיסקים מתחילים להתנוון, ובמקרים מסוימים מצב זה עלול להתרחש בגיל צעיר מאוד.

ככל שהדיסקים מתחילים להיפגע, הם עשויים להיות מדוללים או שהם עשויים להתנפח. כאשר מצב זה מתרחש, עצבים עשויים לחוות לחץ ולגרום לכאב ודלקת. פריצת דיסק עשויה להתרחש גם כתוצאה מנשיאת חפצים בצורה לא נכונה.

אבחון ברפואה הסינית המסורתית

לרוב המחלות יש היבטי עודף וחוסר במונחי הרפואה הסינית. לדוגמא, כאב ודלקת שנלווים לפריצת דיסק עשויים להיחשב כתסמונת עודף של דם וצ'י, או למצב של קיפאון צ'י, שמתייחס לחסימת הצ'י או האנרגיה, כך שהדם אינו מסוגל לזרום בצורה חלקה.

אך הסיבה הבסיסית תיחשב כחסר באנרגיה בדרך כלל בכליות. לכן, טיפול דיקור סיני עוזר לפריצת דיסק בגישת טיפול כפול לשיפור שני ההיבטים האלה.

הקלת הכאב והדלקת

חלק מנקודות הדיקור ממוקדות בהפחתת כאב ודלקת. הנקודות שנבחרו לטיפול ממוקמות באזורים מסוימים בגב, וניתן לבחור נקודות נוספות במרחק מהאזור הכואב, שידועות כיעילות להקלת כאבים, כגון המעי הגס בנקודה מספר 4 על היד. נקודות אלו מכוונות להסרת קיפאון צ'י והאצת הריפוי.

חיזוק הגב

ברפואה הסינית המסורתית, פריצת דיסק קשורה לחסר בכליות. מצב זה מתייחס לאנרגיית הכליות או לצ'י, ולכן מטפל בדיקור יבחר כמה נקודות על מנת לעזור לחזק את הגוף בכלל ואת אנרגיית הכליות בפרט. למרות שלא ניתן לרפא ניוון, דיקור סיני עוזר לפריצת דיסק במונחים של השבת האיזון מהר יותר.

והכי חשוב: מה אומרים המחקרים?

טיפולי דיקור להקלת כאב הם הטיפולים הנפוצים ביותר, וניתוח מחקרים מבוקרים שבוצעו במרכז לרפואה אינטגרטיבית של אוניברסיטת מרילנד בשנת 2005, מצא כי מחקרים שעסקו בשאלה האם דיקור סיני עוזר לפריצת דיסק, הניבו תוצאות חיוביות במונחים של הקלה על הכאב. אך עדיין יש צורך במחקרים מקיפים יותר.

למרות שנקודות דיקור דומות משמשות לעתים קרובות לטיפול במצבים דומים, גישת הטיפול האישי תמיד מניבה את התוצאות הטובות ביותר.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם