האם דיקור סיני עוזר לחרדות?

 

מאות אלפי מבוגרים בישראל סובלים מתסמיני חרדה, שמתייחסים לדאגה מופרזת שקשה לשלוט בה ולעתים קרובות משפיעה על חיי היומיום. הטיפולים השגרתיים למצבים אלו הם פסיכותרפיה, תרופות, או שילוב של השניים.

דיקור סיני הוא טיפול עתיק שכולל החדרת מחטים לנקודות לחץ בגוף, והוא נחשב כטיפול אלטרנטיבי פופולרי לחרדות.

יש כמה ראיות מדעיות שמוכיחות כי דיקור סיני עוזר לחרדה, אך החוקרים עדיין מנסים לקבוע את השפעת הטיפול על סוגי חרדה מסוימים, כגון התקפי פאניקה, הפרעת דחק פוסט טראומטית, והפרעה אובססיבית כפייתית. אז בואו נדבר רגע על שימוש בדיקור לטיפול בחרדה, ואיך בדיוק הוא יעיל להפגת התסמינים.

מה הם היתרונות?

היו כמה מחקרים שבדקו האם דיקור סיני עוזר לחרדות, והתמקדו בעיקר בהפרעת חרדה כללית. התוצאות הצביעו על יעילות הטיפול להפגת תסמיני חרדה כללית. מחקר מבטיח שנערך בשנת 2015 מצא שדיקור סיני שיפר את התסמינים אצל אנשים עם חרדה, שלא הגיבו לטיפולים אחרים, כולל פסיכותרפיה ותרופות.

המשתתפים קיבלו טיפולי דיקור סיני במשך עשר דקות על פני שלושה חודשים, וחוו ירידה משמעותית בתסמיני החרדה שלהם, כבר כעבור חודש וחצי מתחילת סדרת המפגשים. אך שתי ביקורות של מחקר קיים, אחת משנת 2007 והשנייה משנת 203, ציינו שמחקרים רבים בנושא אינם נחשבים למהימנים ביותר.

חלקם כללו מעט מאוד משתתפים, בעוד שאחרים הניבו תוצאות גרועות. מצד שני, ביקורות אלו גם מציינות כי דיקור סיני אינו משפיע באופן שלילי על חרדה.

האם יש סיכונים?

בעוד שדיקור סיני לא מחמיר חרדה, הטיפולים מגיעים עם כמה סיכונים ותופעות לוואי אפשריות, שניתנות למניעה אם מוודאים שמקבלים את הטיפולים אצל מטפלים מוסמכים. תופעת הלוואי העיקרית שאנשים חווים לאחר טיפולי דיקור היא תחושת כאב לאחר המפגש.

הכאב נעלם ברוב המקרים בתוך מספר שעות, אך הוא עשוי להותיר גם כמה חבורות. חלק מהאנשים חווים תחושות דקירות קלות במהלך המפגשים. מטפלים מורשים נדרשים להשתמש במחטים סטריליות חד פעמיות, היות ועלול להתרחש זיהום אם המטפל לא משתמש במחטים סטריליות כראוי.

לאנשים עם מצבים בריאותיים מסוימים לא מתאים לקבל טיפולי דיקור, למשל:

  • אנשים עם קוצב לב.
  • אנשים שסובלים ממצבי דימום, כמו המופיליה.

אז מה כל זה אומר?

למרות שחשוב להבין טוב יותר איך דיקור סיני עוזר לחרדה, התקפי חרדה ופוביות, המחקרים מראים הבטחה לטיפולי דיקור כאפשרות בת קיימא ובטוחה.

אם יש לכם חרדה שלא הגיבה לשיטות טיפול אחרות, או שאתם פשוט לא מעוניינים לנסות משהו חדש, דיקור לא יחמיר את התסמינים שלכם.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם