דיקור סיני לתינוקות הסובלים מגזים

דיקור סיני

 

דיקור סיני

 

 

הופעת גזים (קוליק) אצל תינוקות רכים הינה מוכרת מאוד ומתרחשת אצל תינוקות רבים. הסיבות המדויקות להופעת הקוליק אינן ידועות, אך הרשו לנו להרגיע אתכם ולספר כי מדובר ללא ספק בתופעה חולפת. עם זאת, עד שהיא אכן תחלוף מעצמה, מה ניתן לעשות כדי להפיג את כאבי התינוק הרך ולסייע על הדרך להורים המותשים?

כיצד ניתן לזהות את התופעה?

הסימן הראשון לקוליק היא בכי רב מצד התינוק המלווה באגרוף הידיים ותזוזת הרגליים לכיוון הבטן. כמו כן, קיימות כמה דרכים לאבחון קוליק כשהעיקריות שבהן הנן: 1. אבחון על דרך השלילה, כלומר שלילת כל סיבה אחרת להתנהגות האופיינית של התינוק, 2. חוק השילוש, שאומר כי כאשר תינוק בוכה יותר משלוש שעות ביום, יותר משלושה ימים בשבוע ולמשך שלושה שבועות ויותר – כנראה מדובר בקוליק.

טיפול בגזים אצל תינוקות: פעולות תומכות ומסייעות

למרות שלא קיים טיפול רפואי וחד משמעי לטיפול בקוליק, קיימות כמה דרכים שיכולות לסייע בהפגת התופעה או בהקלה עבור התינוק. ראשית, אחת הסברות טוענת כי הסיבה להופעת הקוליק היא חוסר בשלות של מערכת העיכול ולכן, ניתן (בהמלצת רופא) להוסיף פרוביוטיקה למזון התינוק, או לנסות להעניק לו תמ"ל ללא חלב. סברה נוספת טוענת כי הסיבה לקוליק היא בליעת אוויר תוך כדי ההאכלה ולכן מומלץ לנסות תנוחת האכלה שונה מהבקבוק, או תנוחת הנקה אחרת. לנשים שמניקות, מומלץ לנסות לשנות במעט את מזונן.

מפתיע, אך שווה לנסות:  דיקור סיני לתינוקות

דיקור סיני היא שיטה טיפולית-אלטרנטיבית, שנועדה כדי לשפר את זרימת האנרגיה האנושית בגוף על ידי דקירת המטופל בעזרת מחטים דקות ביותר במקומות נבחרים. הטיפול בדיקור סיני ע"מ לשפר את פעולת הקיבה והמעיים איננו חדש, אולם בשנים האחרונות הוא עלה לכותרות עם עליית שכיחות הטיפול בתינוקות ויש לציין כי מחקר משנת 2017 הוכיח כי דיקור סיני יכול להיות מאוד יעיל לטיפול בגזים אצל תינוקות, הן עבור הפגת הכאבים והן כמסייע בריפוי (אם כי מחקר זה עודנו שנוי במחלוקת).

השאלה המתבקשת היא: האם הדיקור הסיני מומלץ תמיד כטיפול בגזים אצל תינוקות? אין תשובה חד משמעית, אולם שווה בהחלט לנסותו כאמור, בעיקר משום שדיקור סיני אכן נחשב ליעיל וכמסייע עבור בעיות רפואיות שונות, גם אם המנגנון הספציפי שהמחטים או הדיקור הסיני מפעילים טרם הוכחו מבחינה מדעית.

כמו כן, טיפול בדיקור סיני אצל תינוקות שונה מטיפול בדיקור סיני אצל מבוגרים: אופן האבחנה שונה, עומק החדרת המחטים שונה וכד'. בנוסף, קיימים טיפולי דיקור סיני הניתנים במרפאות של קופות החולים לצד מרפאות פרטיות, כך שמי שחושש על תינוקו באופן טבעי, יוכל לבחור את המטפל\ת המוסמכ\ת שיבצע את ההליך. אגב, חשוב לומר רק כי התינוקות לא אמורים להרגיש כאב או אי נוחות בזמן הטיפול ולכן חשוב לבדוק מקרוב את תגובותיהם בזמן הטיפול והאם הם מראים סימני אי נוחות או כאב כלשהם. אם אכן הופיעו כאלו, דרשו לעצור את הטיפול באופן מיידי.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם