דיקור סיני לפסוריאזיס

 

דיקור סיני הוא טיפול הוליסטי שבמהלכו מטפל מיומן מחדיר מחטים לפי סדר קבוע לעור. הטיפול מבוצע על מנת לעורר נקודות פרטניות בגוף, ליצירת תגובות. זהו טיפול אלטרנטיבי שמתאים למספר מצבים בריאותיים שונים, כולל פסוריאזיס.

פסוריאזיס היא הפרעה אוטואימונית כרונית שמובילה לדלקת וקשקשים שמופיעים על העור. מחקר מוקדם של דיקור סיני לפסוריאזיס מצא כי הטיפול יעיל להתמודדות עם תסמיני הפסוריאזיס והדלקת.

יתרונות דיקור סיני לפסוריאזיס

דיקור סיני עוזר לטיפול בפסוריאזיס במספר אופנים שונים. הדיקור משכך לחץ ביעילות, ומתח הוא גורם שכיח להתפרצויות המחלה.

הטיפול עוזר גם להקלת הכאב, במיוחד במקרי דלקת מפרקים פסוריאטית. נדרשים מחקרים נוספים, אבל יש ראיות אנקדוטיות חזקות לפיהן דיקור סיני לפסוריאזיס נחשב כטיפול יעיל. זה כולל פוטנציאל להפחתת התסמינים או עצירת המחלה.

בואו נדבר רגע על כמה ראיות מדעיות של מחקרים

מחקר שנערך בשנת 1992 מצא שמחצית מהמשתתפים במחקר, 31 מתוך שישים, חוו שיפור מלא או כמעט מלא בנגעים לאחר תשעה טיפולי דיקור סיני לפסוריאזיס. 14 משתתפים חוו הפחתה של שני שלישים מהנגעים.

במחקר שנערך בשנת 2004 השתתפו שמונים משתתפים. החוקרים מצאו ששיעור היעילות של הפחתת 91.3% מתסמיני פסוריאזיס, התרחשה לאחר חמש מפגשי טיפול. גם מחקר חדש משנת 2016 מצא שיפור בנגעים לאחר שימוש בדיקור סיני לטיפול בפסוריאזיס.

איך הטיפול מתבצע?

במהלך טיפול דיקור, המטפל שואל את המטופל לגבי הכאבים והתסמינים שלו, ומבצע בדיקה גופנית. מחטי דיקור הן מחטים סטריליות ודקות כמו קווצת שיער, והן מוחדרות לגוף בעומקים שונים, בהתאם לשיטה שהמטפל משתמש בה.

עומק החדרת המחטים יכול לנוע בין סנטימטר לשניים, ולאחר החדרת כל המחטים, הן נשארות על הגוף למשך פרק זמן של עד עשרים דקות. המטופל עשוי להרגיש תחושת כובד עמוקה או קהות חושים, כלומר, הטיפול עובד.

להעיר את הדרקון, שזה בעצם לשפר את זרימת הצ'י בגוף, שזה להוביל למצב של איזון

דיקור סיני לפסוריאזיס מבוצע כדי להזרים יותר צ'י לגוף ולאזן את המערכת החיסונית. ברפואה הסינית, גישה זו נקראת "להקיף את הדרקון".

במקרים אחרים, המטפל ממקם את המחטים בנקודות שונות על הגוף, תלוי במיקום הנגעים. לדוגמא, אם הנגעים נמצאים על הראש, המחטים ימוקמו בנקודות שליד האף.

כמה סיכונים אפשריים וממש לא רציניים

טיפולי דיקור סיני מגובים בראיות אנקדוטיות חזקות ומחקרים שתומכים ביעילות הטיפול לפסוריאזיס, אבל הטיפול לא יכול לעזור לכולם. חלק מהאנשים חווים כאב קל במהלך הטיפול ולאחריו, אם כי תופעות לוואי אלו נפתרות במהירות.

לדיקור סיני יש מעט מאוד תופעות לוואי, כל עוד מקפידים לקבל את הטיפול בסביבה נקייה עם מחטים סטריליות. מחטים שאינן סטריליות עלולות לגרום לזיהומים, וחשוב גם לקבל את הטיפול אצל מטפל מנוסה ומיומן כראוי.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם