דיקור סיני לכאבי מחזור

 

ממצאי מחקר חדש הראו שניתן להפחית את עוצמת ומשך כאבי המחזור בשיעור של עד חמישים אחוז, באמצעות טיפולי דיקור סיני.

כאבי מחזור משפיעים על כ-95% מהנשים והם מסווגים לשני סוגים: סוג ראשוני, שבו אין מצב בריאותי ידוע שיכול להסביר את ההתכווצויות הכואבות, וסוג משני, שבמהלכו הכאב מתרחש כתוצאה מהפרעה מאובחנת, כגון אנדומטריוזיס, או שרירנים ברחם.

מחקר חדש, שנערך בראשות חוקרים אוסטרליים, בדק את יעילות טיפולי דיקור סיני לכאבי מחזור. המחקר נערך על ידי ד"ר מייק ארמור מהמכון הלאומי לרפואה משלימה באוניברסיטת מערב סידני באוסטרליה, ועמיתיו מהמחלקה למיילדות וגינקולוגיה באוניברסיטת אוקלנד באוסטרליה. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת PLOS One.

טיפולי דיקור תכופים נמצאו יעילים ביותר

74 נשים בגילאי 18 עד 45 השתתפו במחקר. כולן אישרו שהן חוות כאבי מחזור, ללא אבחנה שהובילה לגילוי מחלה משנית.

הנשים חולקו באקראי לארבע קבוצות: שתי קבוצות קיבלו טיפולי דיקור סיני לכאבי מחזור בתדירות גבוהה ושתי קבוצות קיבלו טיפולים בתדירות נמוכה. שתי הקבוצות השניות קיבלו טיפולי דיקור אלקטרוניים, במהלכם המחטים חוברו למכשיר שהעביר זרמים חשמליים עדינים לגוף.

המשתתפות בקבוצה שקיבלה טיפולי דיקור בתדירות גבוהה, קיבלו שלושה טיפולי דיקור שבוע לפני תחילת הווסת. הנשים בקבוצת הטיפולים בתדירות נמוכה קיבלו שלושה טיפולים מדי שבוע עד שבוע וחצי, בין המחזורים החודשיים שלהן.

שיפור משמעותי בעוצמת הכאבים

כל המשתתפות קיבלו 12 טיפולי דיקור סיני לכאבי מחזור במשך שלושה מחזורים. הן קיבלו גם טיפול במהלך היומיים הראשונים של הווסת. המחקר מצא שנשים שקיבלו טיפולי דיקור בתדירות גבוהה חוו שיפור משמעותי בעוצמת כאבי המחזור והתסמינים הנלווים, כמו גם באיכות החיים הכוללת.

אך החוקרים מודים שנדרשים ניסויים גדולים יותר כדי לפתח הנחיות מפורטות ומדויקות לשימוש בדיקור לכאבי מחזור. לדבריהם, הראיות הוגבלו לשינוי אופן המינון של דיקור סיני, מה שעלול להשפיע על התוצאה.

אז מה בסוף: ידני או אלקטרוני?

כל המשתתפות במחקר התבקשו לתעד ביומן פרטים על התפתחות התסמינים שלהן במהלך הווסת. החוקרים הופתעו לגלות כי יותר ממחצית הנשים שקיבלו טיפולי דיקור סיני לכאבי מחזור בגישה ידנית, חוו ירידה בכאבי המחזור ובתסמינים הנלווים, ברמה של עד חמישים אחוזים.

ממצאים אלו הובילו למסקנה לפיה טיפולי דיקור ידניים יעילים יותר באופן משמעותי בטיפול בכאבי מחזור, בהשוואה לטיפולי דיקור אלקטרוניים.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם