דיקור סיני לכאבי מחזור חשוב שתדעי

דיקור סיני לכאבי מחזור כל מה שצריך לדעת

הרפואה הקונבנציונלית המערבית זוכה פעמים רבות לחיזוק משמעותי באמצעות עקרונות המגיעים אלינו מהרפואה הסינית המזרחית. אחת מדרכי הטיפול הנפוצות והעוצמתיות ביותר היא הדיקור הסיני. אמצעי זה מאפשר לטפל בשלל סוגי כאב וביניהם גם כאבים הנובעים מתקופת המחזור החודשי. באמצעות דיקור קליל של נקודות בגוף מחזיר המטפל את הזרימה הטבעית בגוף והכאב מתחיל להתפוגג בהדרגה. מה כדאי לדעת על טיפולים אלה? במאמר זה נענה על מספר שאלות נפוצות.

מה גורם לכאבי המחזור ואיך ניתן לטפל בהם

כאבי המחזור נגרמים בדרך כלל בשל העובדה כי הגוף נפרד בכל חודש מהמצע שהיה מיועד להזין את העובר לו הביצית הייתה מופרית במהלך החודש. תהליך ניקוי זה משולב בפעילות של שרירי הרחם ובנשילה הדרגתית של הרירית. עם השנים, ככל שמתבגרים, נשים רבות חשות את הכאב בצורה עוצמתית יותר. אם יש בעיה רפואית ברחם המתלווה למחזור החודשי – הכאב הופך להיות עוצמתי יותר.

נשים  רבות מנסות לטפל בכאב באמצעות כדורים נגד כאבים, אך היות ומדובר בפעולה של השריר כדורים אלה עשויים שלא להשפיע כלל או להשפיע רק לזמן קצר בלבד. למרבה המזל, הדיקור הסיני, המבוסס על עקרונות פיזיולוגיים שנחקרו לאורך מאות שנים על ידי המטפלים במזרח יכול לעזור.

האם הדיקור הזה כואב?

אחד החששות הנפוצים של מטופלים שטרם נחשפו ליתרונות הדיקור הסיני הוא החשש מכאב. במהלך בדיקות דם אנו פוגשים מחטים וכן כאשר התחסנו בילדותנו. חשוב לדעת כי תחושת הכאב המוכרת מפעולות רפואיות שונה לחלוטין מהתחושה של המחט הדקיקה בה נעשה שימוש במהלך דיקור סיני. בטפול חשים לחץ קל, לעתים חוסר נוחות בתחילתו אך לא חשים ממש דקירה או כאב חד. מדוע?

המטפל המוסמך מומחה באיתור הנקודות הרגישות פחות לכאב וכן מדובר במחט דקיקה מאד. לאחר שהמטפל עבר שיעורים מקיפים באנטומיה הוא יודע כיצד למצוא את המקום שבו הדיקור יוכל לפתוח את החסימה מבלי ליצור כאב מיותר שגורם לכם "להיחסם".

איך מטפלים במחטים במספר אנשים?

בעבר, היו משתמשים בסין במחטים רב פעמיות המעוקרות לאחר כל טיפול בחום רב באש. היום, הרפואה התקדמה בצורה משמעותית והמחטים הן חד פעמיות ומגיעות לאחר הקרנה באריזה סטרילית הסגורה בצורה הרמטית. גם המטפל עצמו לא נוגע במחט אלא במוליך מיוחד וכך נמנעת העברה של זיהומים בין המטפל למטופל. לפני שמתבצעת חדירה של המחט לעור – נקודת החדירה עצמה מחוטאת היטב.

האם הטיפולים בדיקור הוכחו מדעית כעוזרים לכאבי מחזור?

למרות שרבים חושבים כי לא ניתן להוכיח בצורה מדעית את איכויות הטיפול בשיטה זו, מסתבר כי בוצעו לא מעט מחקרים שבדקו את היתרונות של הרפואה הסינית לטיפול בתחלואים שונים. אחד מהם בוצע לפני עשור[1] ובחן האם הכאב נפסק בשל אפקט פלסבו (אמונה כי הטיפול עוזר). הסתבר שלא – נשים שבאמת עברו את הטיפול לפי העקרונות של הרפואה הסינית דיווחו על ירידה במספר רמות של הכאב.

אמנם, בשל הניסיון לבצע מחקר אמפירי (בו ניתן לחזור שוב ושוב על אותן תוצאות) המטפלים לא התאימו לכל אחת מהמטופלות את השיטה באופן אישי. לא בוצעה הפרדה בין נשים החשות את הכאב בתחילת המחזור או בסופו – אך בהחלט הוכח כי לטיפול היו תוצאות חיוביות.

האם אפשר לקבל הנחות על טיפולים בדיקור באמצעות הביטוח הרפואי?

אכן כן! תופתעו לגלות אבל ניתן לקבל הנחה גם על טיפולים אלטרנטיביים באמצעות חלק מתוכניות הביטוחים של חברות הביטוח. חשוב לדעת כי לא כל פוליסה ולא כל חברה משלבת אפשרות זאת ולעתים תדרשו לשלם גם השתתפות עצמית מופחתת. אך, כדאי לברר האם הפוליסה הנוכחית שלכם כוללת גם טיפולים אלטרנטיביים.

לסיכום, אם גם אתן סובלות מכאבי מחזור מדי חודש – כדאי לבדוק האם דיקור סיני יכול להקל על הכאב. בדקו האם פוליסת הבריאות שלכם מכסה את הטיפולים ואם לא שקלו לשדרג את הפוליסה לתוכנית אחרת או עברו לחברת ביטוח המכסה גם טיפולים אלטרנטיביים אלה. איתור ביטוח בריאות מומלץ יכול לחסוך סכום ניכר בהזמנת הטיפול.

[1] Rubi-Klein, K., Kucera-Sliutz, E., Nissel, H., Bijak, M., Stockenhuber, D., Fink, M., & Wolkenstein, E. (2010). Is acupuncture in addition to conventional medicine effective as pain treatment for endometriosis?: A randomised controlled cross-over trial. European Journal of Obstetrics & Gynecology and Reproductive Biology153(1), 90-93.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם