דיקור סיני להיפוך עובר – איך זה מתבצע?

 

במקרים רבים, רופאים מאבחנים נשים בשליש האחרון להריונן, מצב שבו העובר לא ממוקם בתנוחת מנח ראש, תנוחה שעלולה להוביל ללידה בניתוח קיסרי או ללידת עכוז, שני מצבים שעשויים להיות מסוכנים לאם ולתינוק.

אבחון בזמן של מיקום העובר ברחם מאפשר לקבוע אם תהליך הלידה יוכל להתבצע בגישה טבעית דרך תעלת הלידה, או שיהיה צורך בהתערבויות פולשניות או תרופתיות. אבל בגישת הרפואה הסינית, ניתן לפתור מצב זה עם דיקור סיני להיפוך עובר.

למה חשוב לשנות מיקום העובר לתנוחה הנכונה

בשבועות ה-34 או ה-35 להיריון, העובר אמור להיות ממוקם בתנוחת מנח ראש, שהיא התנוחה האידיאלית לתהליך הלידה, כלומר, כשראשו מופנה כלפי מטה לכיוון האגן, ורגליו ממוקמות למעלה.

כשבדיקת אולטרסאונד מגלה שהעובר לא ממוקם בתנוחה זו, והמיקום שלו הפוך, כלומר, העכוז שלו מופנה אל האגן או שהוא משתרע לרוחב ברחם, לידה טבעית תהיה מורכבת וכואבת, ויהיה צורך בניתוח קיסרי או התערבות צוות לידה. היפוך עובר באמצעות תרופות או על ידי מיילדים ורופאים נחשבת למסוכנת מאוד וסיכויי ההצלחה קלושים.

זה המקום שבו הרפואה הסינית נכנסת לתמונה

במקום לנקוט בגישות של תרופות רעילות או הליכים פולשניים מסוכנים, מומלץ לנקוט בגישה טבעית. דיקור סיני להיפוך עובר הוא הליך מוצלח וטבעי שמוכר על ידי הרפואה הקונבנציונלית וכרוך בשלושה מפגשי טיפול בלבד, עם הצלחה של תשעים אחוזים.

לפי הרפואה הסינית, כשהעובר ממוקם בתנוחת עכוז, מתרחש מצב של תקיעות אנרגיה או חוסר איזון, וטיפולי דיקור פותרים את המצב ביעילות בין השבועות ה-36-38 להיריון, ללא התערבות פולשנית או הפעלת לחץ על הרחם.

איך מתבצע הטיפול?

במהלך טיפול דיקור סיני להיפוך עובר, מחטי דיקור זעירות חמות מוצבות בנקודות פרטניות על העור. גישה זו מרגיעה את הגוף ומובילה להפרשת ההורמונים שאחראים על היפוך העובר למצב התקין.

הטיפול משולב עם מגע עיסוי ושיאצו שמסייע לשחרור המתחים שהאישה חווה, ולשחרור נוקשות השרירים באזור האגן, מה שמעודד את העובר להתהפך לתנוחת הלידה הטבעית.

כל טיפול מותאם אישית למצב הבריאותי של האישה ובעיות נוספות שהיא חווה במהלך ההיריון

המטפל מתחיל את הטיפול עם ראיון מקיף ושואל על הריונות ולידות קודמים, היסטוריה רפואית, ומצבה הבריאותי בהווה ולאורך ההיריון. בהמשך מתבצעות בדיקות לשון ואבחון דופק על מנת לקבוע את המיקום של חוסר האיזון בגוף.

בתום הליך האבחון, נבחרות נקודות הדיקור המתאימות לשיפור מצבים נוספים של חוסר איזון בגוף, והמחטים ממוקמות על נקודות דיקור אלו ועל נקודת דיקור סיני להיפוך עובר, להענקת תמיכה וטיפול בתהליך שינוי מצג העובר.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם