מדוע תירצי לנסות דיקור סיני להריון?

דיקור סיני לפוריות
דיקור סיני לפוריות

דיקור סיני להריון מה לצפות ואיך זה עובד ?

בין אם זה דיקור במחטים או לחיצה על נקודות, הדיקור הסיני הוכח כיעיל לבחילות בוקר, כאבים  בהריון וזירוז לידה.

עם כול המורכבות והשאלות שמגיעות עם ההריון ,סביר להניח שמחטים לא יהיו העדפה הראשונה  של נשים בהריון, אבל שמדובר בהפחתת בחילות בוקר וכאבי גב בהריון, נשים רבות משבחות את נפלאות הדיקור ואת השיפור שהוא נותן להם באיכות החיים. למעשה מחקרים מדברים כל כך שהדיקור יכול לעזור למגוון בעיות של נשים בהריון.

 מה זה דיקור סיני?

דיקור סיני אקופנקטורה היא שיטת טיפול עתיקה בת כ 3000 שנה שמקורה בסין

הרפואה הסינית רואה בגוף שני כוחות מנוגדים הנקראים יין ויאנג. כאשר מתרחש חוסר איזון בין הכוחות הללו, נחסם מה שקרוי הצ'י שזאת אנרגיה הזורמת במרידיאנים, שהם ערוצי התובלה  הפנימיים של האנרגיה בגוף.

במהלך הטיפול המטפל מחדיר מחטים דקות וחד פעמיות לנקודות דיקור על פני הגוף ולאורך המרידיאנים. המחטים הללו מאפשרות לאנרגיה בגוף לזרום בחופשיות, ובכך להחזיר את האיזון לגוף.

איך דיקור עובד ?

חוקרים שבדקו את מנגנון הפעולה של הדיקור גילו שנקודות הדיקור תואמות מרכזי עצבים וכאשר מחט מוחדרת לנקודה על פני הגוף היא יוצרת תגובה עיצבית שבתורה גורמת למוח להפריש אנדרופנים, שהם משככי כאבים טבעיים המיוצרים במוח וגורמים להפחתת כאבים בהריון.

יתרוניתיו של הדיקור הסיני בהריון

נשים רבות יודעות שנושא של דיקור סיני בהריון עוזר לכאבי גב בהריון, בחילות בוקר, תסמונת התעלה הקארפלית, סיאטיקה, עצירות ועוד….

להלן כמה תסמינים שנחקר ונמצאו כיעלים בעזרת דיקור סיני

בחילות בוקר – כמה מחקרים הראו שדיקור או עיסוי בנקודה המכונה pc-6   ובשמה הסיני  Nei  Guan יכולה לעזור ולהקל על בחילות בוקר אצל נשים בהריון.

כאבי גב תחתון ואגן – מחקרים שפורסמו בכתב העת American Journal of Obstetrics & Gynecology דיווחו כי דיקור סיני יכול להפחית כאבים בגב התחתון, יחד עם כאבי אגן. בסקירת Cochrane לשנת 2015 לטיפול בכאבי גב תחתון / אגן בהריון נמצא ,כי הדיקור הסיני שיפר את כאבי האגן יותר מהטיפול הרגיל לפני לידה.

דיכאון– דיכאון  במהלך ההריון הוא תופעה שכיחה, ומשפיעה כמעט על אחת מכל ארבע נשים – אולם דיקור סיני ממוקד עשוי לעזור. במחקר שפורסם בשנת 2010 בכתב העת Obstetrics & Gynecology, נבדקו נשים בדיכאון קליני במהלך שמונה שבועות להריונן, נשים אלו לא לקחו בעבר נוגדי דיכאון. הנשים חולקו לשלוש קבוצות : קבוצה אחת קיבלה טיפול דיקור כללי, קבוצה שניה קיבלה  טיפול דיקור ממוקד לדיכאון, וקבוצה שלישית קיבלה עיסוי. חומרת תסמיני הדיכאון פחתה ב 63% בקבוצה שקיבלה דיקור ממוקד לדיכאון. בקבוצות שקיבלו דיקור כללי ועיסוי היו כ  43% שיפור.

כאבי ראש במהלך ההריון

מחקרים הראו שדיקור סיני מפחית את הכמות ואת העוצמה של כאבי ראש במהלך ההריון. נשים שקיבלו טיפול בדיקור לכאבי ראש במהלך ההריון, השתמשו בפחות תרופות במהלך ההריון.

שינה במהלך ההריון

נשים רבות מתקשות לישון שינה רצופה במהלך ההריון

מחקרים הראו שדיקור משפר את איכות השינה בקרב נשים בהריון .

עיסוי נקודות במהלך ההריון

נקודותהעיסוי הן אותן הנקודות שבהן נשתמש בדיקור, רק שבמקום לדקור נעשה עיסוי עם האצבעות, בעיקר עם האגודל על נקודות הדיקור. אפשר ללחוץ גם עם המרפקים ועם כף היד על הנקודות בכדי להפעיל לחץ גדול יותר. מחקרים הראו שכאשר מעסים נקודות ספציפיות, ניתן להפחית כאבי גב תחתון, בחילות וכאבי ראש במהלך הריון. בנוסף ניתן לזרז לידה על ידי עיסוי של נקודות דיקור ספציפיות.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם