דיקור סיני למיגרנות

 

מיגרנה היא הפרעה נוירולוגית נפוצה שמשפיעה על מאות אלפי אנשים בישראל, ומתוארת ככאב מתון עד חמור שיכול להתבטא בכאבים פועמים מרוכזים בצד אחד של הראש, ועשויים לכלול גם רגישות לאור ולרעש, בחילות או הקאות.

אנשים שסובלים ממיגרנות יכולים להשתמש בתרופות מניעתיות להפחתת תדירות וחומרת התקפי המיגרנה שלהם או לקחת תרופות לטיפול במיגרנה כאשר היא מתרחשת. חלק מהאנשים עשויים לחוות תופעות לוואי מהתרופות ואחרים עשויים לגלות שהן אינן מועילות. טיפולים אינטגרטיביים משלימים כמו דיקור סיני למיגרנות עשויים לשמש כטיפול חלופי.

איך דיקור סיני עובד?

דיקור סיני כרוך בהחדרת מחטים דקות לעור בחלקים ספציפיים בגוף, שנקראים אזורי דיקור. הטיפול משמש לטיפול במגוון מחלות, כולל מיגרנה. גישת טיפול זו התחילה בסין העתיקה לפני יותר משלושת אלפים שנים והיא מבוססת על התיאוריה של הרפואה הסינית המסורתית.

תיאוריה זו גורסת שאדם בריא כשהגוף שלו במצב מאוזן. כשמתרחש חוסר איזון בגוף, מחלות עלולות להתפתח. תפיסת הצ'י, האנרגיה החיונית, היא תיאוריה מרכזית ברפואה הסינית, שמאמינה שכאשר צ'י לא זורם דרך המרידיאנים בגוף, שהם ערוצים ספציפיים שבהם ממוקמות נקודות דיקור, חסימות אלו מזמינות מחלות וכאב.

מטרת הטיפול בדיקור היא למצוא דפוס שמסביר מדוע קיים חוסר איזון בגוף, ולהשיב את הגוף לאיזון באמצעות הצבת מחטים בנקודות הדיקור על מנת לאפשר לצ'י לזרום שוב בחופשיות.

דיקור סיני כטיפול במיגרנה

מחקרים התמקדו בהערכת דיקור סיני למיגרנות כאפשרות מניעה. בשנת 2016 נערך ניתוח רחב של מחקרים עכשוויים בנושא דיקור ומיגרנה, שבחן את יעילות הטיפול לעומת טיפולי דמה, שבמהלכם הוחדרו מחטים לנקודות דיקור, ולעומת תרופות מרשם נפוצות למניעת מיגרנה.

החוקרים הסיקו שדיקור סיני נחשב לאופציה טיפולית טובה למניעת מיגרנה, והיא שימושית לאנשים שאינם רוצים לקחת תרופות או שחוו תופעות לוואי מהתרופות ארבעה מחקרים קטנים יותר הראו גם כי דיקור יכול להיות שימושי כטיפול כשהמטופל נמצא בעיצומו של התקף מיגרנה.

עדיין יש שאלה לגבי תגובות המשתתפים במחקרים שהגיבו לטיפולי פלצבו. מחקרים עתידיים מעמיקים יותר עשויים לסייע בהבהרה זו.

תפקיד הדיקור בטיפול במיגרנה הוא נושא לדיון בין המטופל לבין מומחה בכאבי ראש

יש סיכון מינימלי שכרוך בטיפול דיקור סיני למיגרנות, שעשוי לכלול דימום, זיהום או חבורות. הטיפול עשוי להתפרש על פני שישה עד שמונה מפגשים על מנת שניתן יהיה לחוות ירידה בתדירות המיגרנות וחומרת הכאבים. מפגשים אלו יכולים להתקיים כמה פעמים בשבוע או אחת לשבועיים, וברוב המקרים, הטיפולים נמשכים בין חצי שעה ל-45 דקות.

במהלך הטיפול מחטים זעירות וסטריליות מוחדרות לעור בנקודות מסוימות כדי למנוע את ההתקפים או לטפל במיגרנה. בהתאם לסגנון הדיקור וגישת המטפל, ניתן להציב את המחטים על הידיים, הרגליים, הגב או לפעמים על הראש והפנים. המחטים נשארות במקום במשך מספר דקות כשהמטופל נרגע.

כמה מילים לסיום

חלק מהמטופלים עשויים להגיב היטב, בעוד שאחרים עשויים שלא להבחין בשיפור כלשהו, אבל בסופו של דבר, דיקור סיני למיגרנות עשוי להיות יעיל בשליטה על הכאבים, ומומלץ לנסות גישה זו בנוסף לאפשרויות טיפול אחרות.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם