דיקור סיני לטיפול בדורבן

דיקור סיני

 דיקור סיני

 

מהו דיקור סיני וכיצד הוא מתבצע?

רבים הסובלים מכאבי דורבן נעזרים כיום בטכניקות שונות להקלה על הכאבים, למשל, מדרסים קשיחים או נעליים נוחות יותר, כאשר המטרה היא לבלום את צניחת הקשת בכף הרגל. לצאת זאת, על מנת להקל על הכאבים, קיימות כיום גם שיטות המוכרות ברפואה האלטרנטיבית. דיקור סיני היא אחת מפעולות הרפואה האלטרנטיבית הכי נפוצות שיש. לדעת רבים גם מדובר על השיטה שעוזרת יותר מכל שיטה אחרת אך כמובן שזה כבר תלוי בסוג הבעיה שיש לכם. דיקור סיני מתבצע על ידי דקירות בנקודות אסטרטגיות בגוף כאשר הטיפול נמשך בדרך כלל חצי שעה כאשר במהלכו אתם שוכבים על הבטן או על הגב. הדיקור מתבצע עם מחטים דקות מאוד שאינן מורגשות גם אחרי שהן נעוצות בגוף מספר דקות. מטרת המחטים היא לדקור את המרידיאניים שיש לנו בגוף על פי האמונה הסינית כאשר כל אחד מהמרידיאניים הללו עובר בגוף בכמה נקודות ובכך מוקל הכאב.

כיצד הדיקור יכול להקל על הכאבים?

כאשר המרידיאניים נדקרים למעשה האזור 'משתחרר'. אמנם מדובר על רפואה אלטרנטיבית שאינה מדעית אך דיקור סיני כבר עזר בפועל לאנשים רבים להתגבר על הכאבים והוא עושה זאת בכל יום ויום. דיקור סיני יכול להקל על הכאבים גם במובן הפסיכולוגי כאשר יש קשר ישיר בין הכאב לבין המחשבה על הכאב. גם בפגיעה כואבת מאוד כמו הדורבן, יש הקלה בכאבים ואנשים רבים מעידים על כך שהשיפור היה משמעותי מאוד ואפילו שינה את חייהם דורבן היא דלקת קשה מאוד שיכולה להקשות מאוד על איכות החיים הבסיסית ביותר של המטופל כך שלכל הפחות כדאי לנסות את הדיקור הסיני.

האם טיפול אחד בודד יכול לעזור?

טיפול בודד אחד לדיקור סיני לא יעזור בדרך כלל להעלמת הכאבים לחלוטין אך ייתכן ויורגש שיפור. זה משתנה מאוד לפי רמת הכאבים של אותו אדם וכמובן לפי חומרת הבעיה. יש דורבנים כואבים מאוד, שעל אף שהם מטופלים במהלך היום על ידי שימוש נכון במדרסים, הם עדיין יכולים להוציא את המטופל מדעתו ואפילו להקשות עליו את השינה, שלא נדבר על מעבר ממקום למקום או ניסיון דריכה על הרגל. גם אם אחרי טיפול אחד יש שיפור ברמת הכאב, כדאי מאוד לבצע עוד כמה טיפולים כי זה יועיל למגר אותו לחלוטין. יש מצבים בהם הכאב עובר רק כמה ימים לאחר הטיפול וחשוב מאוד לזכור זאת בכדי לא לחשוב מיד אחריו שהוליכו אתכם שולל.

האם יש חשיבות למקצועיות המטפל?

יש גם חשיבות רבה למקצועיות של המטפל שעושה לכם את הדיקור הסיני. בסופו של דבר הדיקור הסיני יכול להיות הרבה יותר יעיל כאשר מבצע אותו מטפל מנוסה הרי כדי להגיע לאותה דלקת ברגל, במיקום הכי מדויק שיכול להיות, צריך לדקור את המרידיאניים הנכונים. זה אומר שהמטפל צריך להבין כיצד להגיע אליהם כאשר גם מיקום הדקירה עצמו צריך להיות מדויק. כאשר אלו לא מתקיימים יהיה קשה מאוד למטופל לקבל את ההקלה בכאב שהוא כל כך רוצה להרגיש. לכן חשוב לעבוד רק עם מקוות מקצועיים ומנוסים כאשר אפשר לבחור ברפואה הפרטית או ברפואה המשלימה של קופת החולים.

חשוב לשלב עם טיפולים נוספים

דורבן הוא לא מצב פשוט והוא כנראה לא ייפתר לחלוטין אחרי דיקור סיני. אם אתם בוחרים לעבור דיקור סיני זה מעולה אך יחד עם זאת כדאי לשלב עד כמה טיפולים ולא לשים את כל הביצים בסל אחד ולקוות שהכאבים יעברו. יש ללכת עם אביזרים מתאימים לפי עצת הרופא, כגון מדרסים, יש לבצע פיזיותרפיה בתדירות גבוהה כדי להרגיל את האזור למצב החדש ולהזרים את הדם עד שהדלקת תעבור. כמו כן יש להימנע מפעילות ספורטיבית מאומצת או משגרת עבודה פעילה שכוללת הליכה וכן הלאה. כל אלו יחד יעזרו מאוד למיגור הכאבים כמה שיותר מהר.

רוצים להירשם לידיעות בנושא הדיקור?

לעולם לא נספים, גם אנחנו לא בעד. ;) 

bgpopr33

לא כדאי לפספס שיחת חינם עם מומחה

השאירו פרטים ונדאג שרופא יחזור אליכם לייעוץ בהקדם